Головна / НОВИНИ / Події / Загальнуніверситетські / Круглий стіл «Проблеми впровадження підготовки учительських кадрів за дуальною формою навчання»

Круглий стіл «Проблеми впровадження підготовки учительських кадрів за дуальною формою навчання»

   Університет у 2018-2019 н.р. першим серед українських (та й європейських) педагогічних університетів розгорнув роботу з реалізації дуальної форми підготовки педагогічних працівників. НПУ долучився до пропозиції Тюрінгського представництва реалізації з Україною (країною східного партерства) проєкту "Дуальна освіта в діалозі".

    1 листопада 2019 року в НПУ імені М.П. Драгоманова відбувся круглий стіл, темою обговорення на якому були особливості та проблеми впровадження підготовки учительських кадрів за дуальною формою навчання.

    dual 7

   Учасниками засідання були насамперед зацікавлені сторони реалізації цього питання – адміністрація університету, яку представляли проректор з навчально-методичної роботи Роман Вернидуб, проректор з наукової роботи Григорій Торбін та проректор з міжнародних зв’язків Володимир Лавриненко; представники факультетів НПУ імені М.П. Драгоманова, представники закладів середньої освіти, зокрема, заступник директора з навчально-виховної роботи гімназії НПУ імені М.П. Драгоманова Лариса Ревка та вчитель інформатики Технічного ліцею м. Києва Алла Кузьменко, а також студенти-магістранти фізико-математичного факультету та факультету інформатики.

dual 11

    Круглий стіл відвідали також гості з Німеччини: доктор Рейнхард Дуддек, спікер міської ради м. Ерфурт з питань фінансово-економічної політики, та доктор Іван  Гаврилюк, професор Вищої дуальної школи Гера-Айзенах, які розповідали про німецький досвід запровадження дуальної освіти. До дискурсу був залучений і координатор проекту «Дуальна освіта в діалозі», доцент факультету комп’ютерних наук та кібернетики Київського національного університету імені Тараса Шевченка Анатолій Кузьмін.

dual 6

    Своїми враженнями від поєднання роботи і навчання ділилися магістранти факультетів фізико-математичного та інформатики – Олена Ткач, Сніжана Мельнік, Юлія Беримець та Вікторія Конофольська.

dual 3

    Не таємниця, що вчителів математики, фізики та інформатики нині потребують багато шкіл. Саме тому студенти вирішили спробувати свої сили, застосувавши отримані теоретичні знання на практиці на своєму першому робочому місці. Молоді вчителі, які продовжують навчання в університеті на денній формі, розповідали про переваги, недоліки та проблеми, з якими зіштовхнулися, роблячи перші кроки у своєму професійному житті, поєднуючи його з активним навчанням (відвідуванням лекцій, семінарів та практичних занять). Завдячуючи якісній і ґрунтовній підготовці, здобутої під час навчання на бакалавраті, та підкріпленою підтримкою досвідченого шкільного колективу проблем з підготовкою до уроку чи навчанню учнів не виникало. Але й покидати повноцінне навчання не хотілося. Світова практика у такому випадку застосовує форму дуальної освіти. Кабінет Міністрів України схвалив Концепцію підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти, «метою якої є вироблення засад державної політики щодо підвищення якості професійної підготовки фахівців на основі дуальної форми. Така підготовка передбачає встановлення рівноправного партнерства закладів освіти, роботодавців та здобувачів освіти з метою набуття такими здобувачами досвіду практичного застосування компетентностей та їх адаптації в умовах професійної діяльності» (посилання на сайт Уряду).

dual 4

    dual 5

    До університету неодноразово звертаються роботодавці з проханням надати їм спеціалістів у певній галузі як педагогічних, так і непедагогічних спеціальностей. Тож університет вирішив підтримати Концепцію і почати розробку нормативно-правової бази для запровадження дуальної форми навчання в університеті. 

    Засідання круглого столу розпочалось з доповідей про організацію підготовки педагогічних кадрів за дуальною формою навчання в НПУ (проф. Р. Вернидуб), про елементи впровадження, перші кроки та перспективи реалізації цієї системи на факультетах інформатики та фізико-математичному (проф. Н. Кузьміна та доц. О. Требенко відповідно). До виступів були запрошені представники шкіл та гімназій, які розповіли про особливості наставництва молодих вчителів (Л. Ревка) та наголосили на необхідності залучення студентів до навчання учнів у школі та відповідної педагогічної підтримки і супроводу на етапі входження вчителя у професію (А. Кузьменко). До обговорення найбільш актуальних питань з цієї проблеми долучились і представники інших факультетів та завідувачі кафедр університету.

dual 1

    dual 2

    Тож після обміну думками і напрацюваннями, було вирішено розпочати активну роботу над документацією для запровадження дуальної форми навчання в НПУ імені М.П. Драгоманова.

     І вже 4 листопада 2019 року на запрошення Федерації роботодавців України проректор з навчально-методичної роботи Роман Вернидуб відвідав семінар «Проміжні результати та проблеми впровадження дуальної форми вищої освіти в Україні», який проводився за сприяння Німецького товариства дружби Землі Тюрінгія з країнами Східної Європи і Вищої дуальної школи Гера-Айзенах та участі Міністерства освіти і науки України. На семінарі продовжилась жива дискусія, обмін досвідом між роботодацями та закладами вищої освіти щодо проблемних чи незрозумілих питань у впровадженні дуальної освіти.

Пресслужба університету

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter