Семінар-практикум «Вища школа – школам України»
7-8 листопада 2019 року делегація професіоналів від НПУ імені М.П. Драгоманова на чолі з деканом історичного факультету Тетяною Володимирівною Мелещенко працювала у місті Новгород-Сіверський Чернігівської області. За співпраці і підтримки мера міста Олега Анатолійовича Бондаренка та ректора університету академіка Віктора Петровича Андрущенка відбувся семінар-практикум «Вища школа – школам України. Актуальні проблеми сучасного освітнього простору: шляхи вирішення».
10 викладачів - фахівців із гуманітарних, суспільних, природничих наук надавали наукову та методичну підтримку вчителям та керівникам загальноосвітніх навчальних закладів міста та району, а також працювали з учнівським і місцевим самоврядуванням.
Майстер-клас з аналізу поезій сучасних авторів (за шкільною програмою), сучасних літературних угруповань, течій, стилів, аналізу нововведених для ЗНО творів проводила професор кафедри української літератури Інна Ліпницька, Професор кафедри української мови Наталія Гальона консультувала вчителів української мови з питань підготовки до ЗНО та написань власного висловлювання.
Про розвиток навичок аудіювання, сприймання аудіотексту та використання аудіоматеріалів при підготовці до ЗНО розповіла доцент кафедри загального мовознавства і германістики Олена Машкіна.
Сучасний стан української хімічної термінології та особливості організації дослідницької роботи МАН розкрила доцент кафедри хімії Вікторія Богатиренко. Викладач кафедри біології Ірина Єжель говорила про організацію та проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології в НПУ імені М.П. Драгоманова, організацію дослідницької роботи та профорієнтацію під час відвідування школярами гурткових занять в лабораторії мікробіології, біотехнології та ґрунтознавства.
З учителями початкової школи працювали доценти кафедри педагогіки та методики початкового навчання: Інна Янковська провела заняття з питань організації роботи з учнями в системі Daily 5 і Daily 3 (НУШ) та сучасних форм роботи з батьками в мовах НУШ; Ольга Лук’янченко надала методичні рекомендації щодо проведення уроків музичного мистецтва в системі інтегрованої освіти в початковій школі.
Розкрила особливості психологічного супроводу освітнього процесу та провела аналіз нормативно-правових документів з питань охорони дитинства та умови їх реалізації в навчальному закладі завідувачка кафедри загальної і соціальної психології та психотерапії Світлана Ставицька.
У межах семінару декан історичного факультету Тетяна Мелещенко та доцент кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти Тамара Бакка провели тренінгове заняття з представниками учнівського самоврядування, на якому говорили про участь молоді у прийнятті рішень, визначали рівні участі та аналізували важливість командної роботи та можливі механізми її створення. Також вони провели заняття з медіаграмотності з місцевими депутатами.
Всі учасниці семінару були спікерами круглого столу з керівниками шкіл міста та району, їх заступниками з навчальної, виховної та методичної роботи та вчителями. Під час роботи порушували актуальні питання модернізації сучасної освіти та підвищення кваліфікації працівників освіти. Наголос зробили на таких основних моментах як компетентнісний, діяльнісний та загальношкільний підходи, загальнолюдські цінності, демократизація освітнього процесу та простору.
Подібні заходи мають неймовірний вплив і дають гарний результат. Вчителі відчувають підтримку, професійно зростають і надихаються спілкуванням з творцями сучасної шкільної освіти і науки, з авторами підручників. А викладачі закладів вищої освіти відшліфовують свою майстерність, визначають ключові моменти, на які варто звернути увагу при підготовці вчителів та проводять профорієнтацію.
Найкращою оцінкою роботи є зворотній зв'язок від учителів, які дякували, аплодували, висловлювали захоплення, приємно було чути слова: чудово, професійно, феєрично, натхненно, корисно, продуктивно, вражаюче тощо. Звучали навіть такі сленгові слова як «круто», «супер», «бомба», «вау», «респект». Вогонь в очах та запрошення ще приїхати і готовність знову працювати – це свідчення того, що делеговані фахівці справилися зі своєю місією! Саме така робота на місцях, в різних куточках країни є тим невеличким кроком, який складає великий шлях до освіченої нації.