Наші магістри – майбутнє України!
Лютий 2018 року став доленосним для випускників магістратури спеціальності «Дошкільна освіта»: успішне завершення навчання, на «відмінно» складена державна атестація. Скільки праці вкладено в кожного студента під час навчання в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова на факультеті педагогіки і психології під керівництвом академіка НАПН України, професора Володимира Бондаря.
Колектив випускової кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості, яку очолює професор, доктор педагогічних наук, доцент Ганна Цвєткова, вітає своїх студентів з цією знаменною подією. Під час навчання в магістратурі провідні викладачі кафедри створили атмосферу доброзичливості, партнерства, «осердечення» змісту навчання. Студенти відзначили, що заняття провідних лекторів кафедри відрізняються філософсько-креативною енергетикою наукового пошуку, запам'ятовуються як яскраві, вражаючі уроки розуму, мудрості, людяності. Науковий діалог із цікавими особистостями допомагає стимулювати процес самовдосконалення, саморозвитку і постійного самооновлення.
Разом зі своїми креативними студентами-магістрантами, викладачі кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості організовували і проводили різноманітні заходи (презентації книг, тематичні заняття, виступи на семінарах, конференціях з педагогічної практики, майстер-класи тощо), спрямовані на розвиток та популяризацію дошкільної педагогічної науки, залучення учнівської і студентської молоді, вихователів-практиків до наукових досліджень, піднесення авторитету науки.
Рефреном навчання в магістратурі було переосмислення нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві; про вихователя, який має свободу творчості; про орієнтацію на потреби кожної дитини в освітньому процесі, про «педагогіку партнерства», про цінності навчання. Новим аксіологічним смислом для магістрантів спеціальності «Дошкільна освіта» стало вдосконалення педагогічної майстерності та педагогічної дії. У педагогічній дії, переконливо доводив Іван Зязюн, є два рівнозначні суб’єкти за змістовною сутністю – Людина і Людина. Вони мають створювати один одному відчуття спокою, рівноваги, благополуччя, щастя. Як це зробити знає передусім педагог. Він має навчити цього своїх учнів… Навчити ненав’язливо, нетенденційно, мимовільно. Навчити своїм прикладом, своїми знаннями, своєю людяністю, своєю свободою, своїм щастям, своїм талантом. Тоді і студентське життя – активне і сповнене яскравими подіями. Так, за ініціативою викладачів кафедри та участю студентів-магістрантів відбувались зустрічі з працівниками Міністерства освіти і науки України, науковими співробітниками Інституту проблем виховання та Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, відвідування видавництва «Світич», де готують до друку фахові журнали «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», участь у методоб’єднаннях вихователів закладів дошкільної освіти різних районів міста Києва, засідання «круглого столу», організація годин інтерактивного спілкування з китайською гостею Лю Чан, яка проходить річне стажування при кафедрі педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості під керівництвом проф. Г. Цвєткової, відвідування культурно-мистецьких заходів, театральних вистав, музеїв, картинних галерей, виставкових центрів та ін.
Варто відмітити активну участь магістрантів у звітних конференціях з практики, які проходили в атмосфері творчого піднесення. Зокрема за результатами переддипломної практики під час презентації своїх здобутків, магістранти дошкілля виявили найвищий рівень знань, умінь та навичок майбутнього викладача, нетрадиційний підхід у доборі та застосуванні інтерактивних методів роботи зі студентською аудиторією. Їх виступи були наповнені яскравими враженнями від проведення лекційних, семінарських занять, процесу наукових пошуків і здобутків, участі у науково-практичних конференціях та безмежною вдячністю викладачам за набутий досвід упродовж навчання за спеціальністю «Дошкільна освіта». Використання оригінальної і нетрадиційної форми проведення конференції з елементами інтерактивних методів і прийомів відповідає сучасним вимогам реформування освіти в Україні.
Завідувачем кафедри, доктором педагогічних наук, професором Г. Цвєтковою започатковано цикл майстер-класів з питання вивчення перспективного педагогічного досвіду з метою становлення конкурентоспроможного фахівця освітньої галузі. Для магістрантів з чудовою темою «Осердечення сучасної освіти» було проведено перший майстер-клас доктором педагогічних наук, проф. Н. Гавриш, яка презентувала результати сучасних наукових розвідок в аспекті підвищення якості освіти через її осердечення, продемонструвала переваги застосування активних форм та методів роботи, під час викладання навчальних дисциплін студентській громаді, відповідала на численні запитання щодо перспектив осердечення дошкільної освіти. Учасники заходу були активно залучені до практичної діяльності: визначали педагогічні максими, здійснювали символізацію, заповнювали бортовий журнал, демонстрували педагогічні логотипи, розмірковували над створенням педагогічної реклами, міркували над педагогічним плакатом тощо.
Під керівництвом провідних науково-педагогічних працівників кафедри проф. Г. Цвєткової, доц. В. Гальченко, доц. С. Довбні, доц. О. Косенчук, доц. Р. Шулигіної успішно виконали і блискуче захистили свої магістерські дослідження найкращі студенти-випускники Віра Березовська, Катерина Василець, Катерина Єлишева, Світлана Луцик, Вікторія Мажинська, Марія Мажинська, Дар’я Смик, Валентина Терета.
Високий рівень підготовки магістрантів, їх готовність до педагогічної, дослідницької та інноваційної діяльності в галузі відмітила Голова державної екзаменаційної комісії, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри практичної психології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» Е. Панасенко. Елліна Анатоліївна наголосила на потужному потенціалі випускової кафедри, належному рівні наукового потенціалу керівників магістерських досліджень та належній якості підготовки студентів.
Наші магістранти – це сучасні вихователі, педагоги нової формації, інноваційні особистості, які готові до розробки та реалізації траєкторії індивідуального розвитку, педагогічної підтримки дитини, до її педагогічного супроводу на шляху особистісного розвитку, спрямовані на психологічний комфорт і своєчасний розвиток особистості дитини; володіють майстерністю «емоційного зараження» та психологічного магнетизування; творчо ставляться до педагогічної діяльності; демонструють високий рівень педагогічної ерудиції, інтуїції, критичного педагогічного мислення, здатність до організації ефективного педагогічного спілкування.
Вихователь – випускник магістратури, який володіє новим педагогічним мисленням, ціннісною установкою якого має бути пріоритет індивідуальності, інноваційності, саморозвитку, самоучіння особистості – це майбутнє України, її щаслива доля. І наші випускники це підтверджують! Колектив кафедри своєю інноваційної діяльністю, авторськими методиками викладання заохочує студентів замислитися, яким життям живемо і чим наповнюємо внутрішній простір душі? Інтелект, благородні почування, стійкість духу, чистота помислів, повага до себе та інших, щирість почуттів, шляхетність виховання – це домінуючі риси наших вихованців, Вихователів з великої літери!
Щиросердно бажаємо нашим випускникам магістратури педагогічної мудрості, відданості у служинні науці, обраній справі та рідній країні.
Колектив кафедри педагогіки і психології
дошкільної освіти та дитячої творчості
факультету педагогіки і психології