Головна / НОВИНИ / Події / Загальнуніверситетські / МИКОЛА ПРАЦЬОВИТИЙ: «Вивчати фізику чи хімію лише за підручниками неможливо»

МИКОЛА ПРАЦЬОВИТИЙ: «Вивчати фізику чи хімію лише за підручниками неможливо»

alt

У світ почали виходити перші методичні матеріали з використання нових засобів навчання у практичних і лабораторних роботах з природничих наук, підготовлені викладачами Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова на базі Науково-методичного центру сучасних засобів навчання НПУ.

В одній із попередніх публікацій на офіційному сайті НПУ повідомлялося про функціонування в Драгоманівському університеті Центру сучасних засобів навчання, покликаного систематично спрямовувати українську освіту й науку до використання найновіших технічних можливостей світу.

Про подібний підрозділ у структурі власного університету мріють усі політехнічні виші держави. І на перший погляд може видатися феноменальним, що найкраще німецьке обладнання в галузі точних наук в першу чергу потрапило у педагогічний навчальний заклад.

alt

Розвіяв будь-які сумніви з приводу цього директор Фізико-математичного інституту НПУ імені М. П. Драгоманова, доктор математичних наук, професор Микола Працьовитий.

altПан професор зауважив: «Сучасне покоління дітей та молоді давно не прагнуть освоювати світові новації техніки за книгами, більшість з яких, до речі, уже застаріла. Що вже тут говорити про якусь наукову й дослідницьку роботу. Та треба зважити й на те, що вивчати фізику чи хімію лише за підручниками неможливо. Критерієм істинності таких наук є експеримент. Можна уявити, яке беззаперечне значення у цьому випадку відіграє технічне забезпечення лабораторій, дослідних установ і шкіл елементарними приладами для практичних робіт з природничо-математичних дисциплін».

Та вже часткове забезпечення, що зараз спостерігається в освітніх установах нашої держави, саме по собі не вирішує проблеми. Якщо ми маємо на чому працювати, то треба ще знати як. Професор розповів, що більшість із 39 установок, які представлені в Центрі недостатньо методично оснащені, оскільки німецька й українська системи освіти суттєво різняться між собою.

«Педагоги й методисти НПУ сьогодні працюють саме над розробкою нових засобів для організації та проведення лабораторних практикумів з природничо-математичних дисциплін, включаючи їх повне методичне забезпечення, - деталізує Микола Вікторович, - Крім того, ми починаємо впроваджувати такі розробки у систему підготовки вчителів-фізиків, математиків, науковців природничого профілю. Наші вчені тісно співробітничають з іншими педагогічними вишами України і закордону. Свою допомогу та підтримку запропонувала Національна академія педагогічних наук України в особі директора Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України, члена-кореспондента НАПНУ Валерія Бикова. Обопільні діалоги ведуться з нашими російськими партнерами».

За словами М. Працьовитого, це вагомий доказ невипадковості появи такого Центру саме у флагмані педагогічної освіти нашої держави Університеті Драгоманова, що завоював імідж осередку науково-методичних потужностей України. Педагоги ж чи не найкраще розуміють психологічну складову підходів до навчання і виховання дітей, отже, усвідомлюють необхідність наочного чуттєво-предметного сприйняття учнем знань.

alt

Треба сподіватися, що така робота сприятиме активізації вчительських колективів та їх безпосереднього долучення до розробок методичних матеріалів. Особливо, якщо зважити на те, що Науково-методичний центр сучасних засобів навчання НПУ імені М. П. Драгоманова має потенціал стати чудовою базою для проведення науково-практичних конференцій, семінарів фізико-математичного і природничого напрямів, курсів підвищення кваліфікації викладачів університетів і вчителів загальноосвітніх шкіл. До речі, переваги цього обладнання вже оцінили в Малій академії наук, загальноосвітніх школах Київщини, вишах Харкова.

alt

Як зауважує ректор НПУ імені М. П. Драгоманова Віктор Андрущенко: «Науково-методичний центр сучасних засобів навчання не лише виправдовує стратегічні завдання сучасної системи навчання й виховання України, тісно поєднуючи у собі освіту, виробництво і науковий потенціал із залученням іноземних інновацій. Такий Центр у педагогічному університеті – це вдале долучення до власне технічного наукового елементу знань духовного й культурологічного стрижня. Високі технології тут будуються на загальнолюдських, морально-етичних цінностях і принципах, а в школу й університети прийдуть не просто сучасні засоби навчання, але й їх розумне осмислення та використання на благо людству».

Прес-служба університету

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter