Головна / НОВИНИ / Події / Загальнуніверситетські / Декани продовжують інформувати про діяльність факультетів в умовах карантину

Декани продовжують інформувати про діяльність факультетів в умовах карантину

    18 червня 2020 року відбулось чергове онлайнове засідання ректорату, де декани чотирьох факультетів проінформували про діяльність своїх колективів, їх досягнення та перспективи.

 

narada 4 zast  narada 4 1

     Про роботу факультету менеджменту освіти та науки розповів його декан професор Володимир Леонідович Савельєв, зокрема він підкреслив, що викладачі факультету успішно виконували свої обов’язки з організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання (Moodle, Google meet, Zoom та ін.). Студенти своєчасно та успішно засвоїли матеріал навчальних дисциплін, виконали всі види робіт, передбачених індивідуальним навчальним планом студента. Відповідно до рекомендацій Науково-методичної та рішень Вченої ради факультету було підготовлено та затверджено зміни до графіків навчального процесу, організації проведення навчальних занять та поточного контролю знань студентів, робочих програм практик щодо організації та проведення практичної підготовки студентів, організації підсумкової семестрової атестації студентів, проведення комплексних кваліфікаційних екзаменів та захисту дипломних робіт випускних курсів бакалаврату та магістратури. Для інформування працівників та студентів факультету системно використовувались офіційний сайт факультету, сторінки в соціальних мережах Facebook, Instagram, та Telegram-канал факультету. Науково-методичною та Вченою радою факультету проаналізовано та затверджено Навчально-методичний комплекс загальноуніверситетських освітніх курсів кафедри педагогіки і психології вищої школи; навчальні програми дисциплін викладачів кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції, кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності; навчальні програми курсів підвищення кваліфікації викладачів, розроблені кафедрою освіти дорослих Навчально-наукового інституту неперервної освіти; методичні рекомендацій до навчальних дисциплін викладачів кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції, затверджено збірник студентських наукових праць, навчальних посібників та навчальних програм дисциплін викладачів кафедри управління, інформаційно-аналітичної діяльності та євроінтеграції, навчальні програми курсів підвищення кваліфікації «Практичний курс англійської мови (Рівні Starter, Pre-Intermediate, Intermediate)» та ін. Протягом карантину на факультеті організовано та проведено Всеукраїнську науково-практичну інтернет-конференцію «Молода наука – 2020: соціально-освітні розвідки», Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Системний аналіз в управлінні освітою: міжгалузеві дослідження», Міжнародну науково-практичну конференцію «Сучасні виміри соціокультурної діяльності», Міжнародну науково-практичну конференцію «Актуальні проблеми неперервної освіти в інформаційному суспільстві». Крім цього, Вченою радою факультету затверджено Положення про кафедру менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності НПУ імені М.П. Драгоманова, рекомендовано д.філос.н. Свириденка Дениса Борисовича на присвоєння вченого звання професора кафедри методології науки і міжнародної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова, д.філос.н. Семенюк Наталію Вікторівну – професора кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики, д.філос.н. Нестерову Марію Олександрівну – професора кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності НПУ імені М.П. Драгоманова, д.пед.н. Любарець Владиславу Вікторівну – професора кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності НПУ імені М.П. Драгоманова, к.філос.н. Гриньківа Андрія Петровича – доцента кафедри менеджменту та інноваційних технологій соціокультурної діяльності НПУ імені М.П. Драгоманова. Затверджено тему докторського дослідження к.філос.н. Матусевич Тетяни Володимирівни «Демократична освіта як чинник трансформації транзитивних суспільств» зі спеціальності 09.00.10 – філософія освіти, науковий консультант – д.філос.н., професор, проректор з науково-педагогічної роботи Національного університету «Острозька академія», уточнено тему докторського дослідження к.пед.н. Кашиної Ганни Сергіївни «Теоретико-методичні засади формування інформаційно-технологічного забезпечення природничо-гуманітарної підготовки вчителів в системі післядипломної освіти» зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти та зміну наукового консультанта – д.істор.н., професора Савельєва Володимира Леонідовича. Постійно підтримувалась комунікація зі студентами та їх батьками щодо дистанційного навчання та перебування на карантині, надання всебічної консультаційної допомоги та підтримки студентам соціальної категорії, що залишились проживати в гуртожитку. Розроблені віртуальні екскурсії факультетом, організовано знайомство з кафедрами факультету в онлайн-форматі.

narada 4 2

     Декан факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського професор Василь Ілліч Федоришин підсумував, що протягом карантину викладачі факультету розробили 79 дистанційних курсів у Moodle, провели 8 онлайн-конференцій, 19 вебінарів, 16 творчих проєктів, понад 120 участей у всеукраїнських та міжнародних онлайн-конкурсах та творчих проєктах. На платформі Google meet було проведено серію вебінарів «Удосконалення методик музичного навчання на акмеологічних засадах», яку переглянуло більше 10 000 осіб («Роль плечового поясу у виконавському апараті скрипаля. Позиції руки та кисті при грі на скрипці» – В.І. Федоришин; «Українська фонетика як засіб розвитку співацького голосу» – Ю.М. Заболоцький; «Розвиток вокально-технічних навичок і вмінь студентів народної манери співу» – Т. І. Пирогова та ін.).  Серед реалізованих творчих проєктів за це час знаковими стали  «Віртуальний хор в Україні» (визнання «Книги Рекордів України» як найбільший віртуальний хор); «Пісня над Дніпром 2020», присвячений пам’яті Анатолія Авдієвського, та «Чорнобиль – молодь буде пам’ятати» (ретроспектива проєкту 20 років поспіль). Крім цього, готуються до наступного навчального року аудиторії та коридори навчального корпусу. В перспективі – забезпечити трансляцію занять із аудиторій у світову мережу з доступом за покликанням у електронному розкладі. Більш детально зі звітом декана можна ознайомитися тут >>> 

narada 4 3

      Декан факультету інформатика Анатолій Петрович Кудін закцентував увагу колег на тих моментах, які на його думку, важливі з погляду подальшого впровадження дистанційних технологій у навчальний процес, зокрема чи важко було факультету перейти на «нову» форму організації навчального процесу, як відбувався перехід, на основі чого були розроблені факультетські сценарії та ін. Розроблені на факультеті сценарії реалізації навчання в карантинних умовах  дозволили не перевести денну форму навчання на дистанційну, а проводити навчання студентів денної форми з використанням інформаційних (або дистанційних) технологій, до яких належать системи відеоінтернетконференцзв’язку, системи керування навчальним процесом, мобільний зв'язок та ін. Для іноземців, які залишились у гуртожитку, було організовано повноцінний п’ятиденний розклад онлайнових занять по 3 пари в день. Отож, викладачі факультету виконали навчальне навантаження, а також інші пункти індивідуального плану в повному обсязі.  Повний звіт про роботу кафедр факультету інформатики за період карантину» викладений на сайті факультету інформатики (www.fi.npu.ua).         

narada 4 4

      Деканеса факультету спеціальної та інклюзивної освіти Марія Купріянівна Шеремет розповіла, що протягом карантинного періоду навчальний процес на факультеті здійснювався відповідно до розкладу та індивідуального навчального навантаження викладачів. Відповідно до затверджених планів роботи проводяться засідання Вченої ради, Науково-методичної ради факультету та засідання кафедр факультету у форматі онлайн-конференцій. Викладачами кафедр було розроблено 173 онлайн-курси на різних платформах з навчальних дисциплін, ініціювано понад 390 онлайн-зустрічей зі студентами з різних питань (індивідуальні й групові консультації, настановчі конференції практик, передзахист кваліфікаційних робіт, захист курсових робіт тощо). Викладачі факультету провели 73 вебінари та майстер-класи на різних онлайн-платформах (майстер-класи доцентів кафедри логопедії та логопсихології Ю.В. Коломієць «Освітня кінезіологія в роботі логопеда», О.Б. Качуровської «Технології дистанційного навчання в логопедичній роботі», О.М. Потапенко «Використання вібраційного апарату Z-Vibe у роботі логопеда» та Н.В. Базими «Профiлактика емоцiйного вигорання у роботi з дiтьми із особливими освітніми потребами», відкриті лекції та вебінари професора кафедри логопедії та логопсихології І.В. Мартиненко «Сенсорні дисфункції дітей з мовленнєвими порушеннями» та доцента цієї ж кафедри О.М. Потапенко «Застосування вібромасажерів в роботі логопеда» тощо). Під керівництвом викладачів факультету студентами денної форми навчання було підготовано та висвітлено у соцмережах відеопрезентації та відеоуроки з окремих дисциплін, зокрема  «Спецметодика викладання ручної праці» (викладач доц. Л. Чепурна);відеопрезентації проєктів студентів ІІІ курсу групи 3пс, присвячених проблемам психічного здоров’я під час пандемії COVID-19, у рамках дисципліни «Патопсихологія» (викладач доц. Г. Найдьонова) та ін. За дорученням ректора викладачами факультету розпочато запис відеолекцій з загальноуніверситетської дисципліни «Основи інклюзивної освіти». Під час запровадження карантину студенти 1-го курсу магістратури денної форми навчання проходили науково-дослідницьку та переддипломну практики, що включали розв’язання дослідницьких завдань. Викладачі факультету взяли участь у робочій групі з розробки Положення про освітні програми в НПУ імені М.П.Драгоманова. Розроблено програму вступних випробувань  «Спеціальна педагогіка» на третій освітньо-науковий рівень вищої освіти ступеня доктор філософії зі спеціальності 016 Спеціальна освіта. С.В.Федоренко, Д.І.Шульженко та М.І.Федоренко здійснювали дистанційну акредитацію чотирьох освітніх програм у закладах вищої освіти, а Д.М.Супрун, М.І.Федоренко та Т.В.Григоренко у межах міжнародного проєкту наразі беруть участь у Літній школі польської мови. Представниця факультету проф. Супрун Д.М. у межах Міжнародного україно-чеського проєкту «Зміни педагогічних факультетів у ХХІ столітті» представляла університет на онлайн-зустрічі учасників проєкту, на якій обговорювалися гострі питання, які постали перед освітою під час пандемії, відбувся обмін досвідом та прикладами впровадження успішної практики використання дистанційних технологій в процесі професійної підготовки, а також було висвітлено перспективи співпраці між науковими спільнотами України та Чехії. Факультет виступав співорганізатором ХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Спеціальна освіта: проблеми та перспективи» та ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції «Інноваційні підходи в освіті та реабілітації дітей із особливими освітніми потребами».15 травня відбувся фінал Конкурсу методичних робіт з галузі знань «Спеціальна освіта» – 2020, який проводився факультетом спільно з Українською асоціацією корекційних педагогів. Наукова активність викладачів у період карантину відобразилася у 130 наукових публікаціях (з них 48 статей та 82 тези), серед яких 8 статей та 3 тези – у міжнародних виданнях. Ще понад 25 наукових публікацій подано до друку. Викладачі факультету протягом карантину в дистанційному режимі надавали фахову підтримку батькам дітей з інвалідністю. За педагогічною і психологічною допомогою за звітній період звернулося понад 30 сімей. Факультет виступав організатором ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей у 2019-2020 навчальному році зі спеціальності 016 «Спеціальна освіта» (за нозологіями), який відбувся дистанційно. Троє студенток факультету вибороли переможні місця на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей у 2019-2020 навчальному році (з різних спеціальностей): Томашук Анастасія (диплом І ступеня); Кельман Мар’яна, (диплом І ступеня); Цюра Катерина (диплом ІІ ступеня). Було проведено звітно-наукове засідання студентської молоді факультету спеціальної та інклюзивної освіти на платформі Zoom. Студенти факультету брали активну участь у щорічній звітно-науковій конференції студентів «Освіта і наука – 2020», яка проводилася у дистанційному форматі. Загалом, результатом студентської наукової активності стало 109 наукових публікацій.

narada 4 5

    Ректор університету Віктор Андрущенко подякував за плідну працю, за  організовану роботу й активність та нагадав, що карантин ще триває і потрібно берегти здоров’я і фізичне, й психологічне як викладачам, так і студентам, а ще провести якісно підсумкову атестацію для випускних курсів та захисти дипломних й магістерських робіт.

narada 4 6

Пресслужба університету

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter