Головна / НОВИНИ / Події / Загальнуніверситетські / Чергове онлайнове засідання ректорату: факультети продовжують працювати в дистанційному режимі

Чергове онлайнове засідання ректорату: факультети продовжують працювати в дистанційному режимі

    11 червня 2020 року відбулось чергове засідання ректорату, де декани інформували про діяльність своїх факультетів, обмінюючись досвідом в освоєнні дистанційних технологій в навчанні та організації різноманітних заходів.

     narada 3 1narada 3 zast

     

    Зокрема, декан факультету української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка наголосив, що в умовах обмежувальних карантинних заходів основним завданням факультету було виконання вимог освітніх програм і створення сприятливого психологічного клімату для викладачів та студентів. Усі засідання Вченої ради факультету, кафедр, Науково-методичної ради, старостату, підсумкових  конференцій практики, захисти курсових робіт, попередні захисти бакалаврських робіт та консультації проходили в онлайн-режимі. Викладачі факультету розробили 181 електронний курс. Проведено дистанційно навчальні практики на 3-4 курсі; розроблено програми вступних випробувань  «Українська мова», «Українська література» для доктора філософії спеціальності 035 «Філологія» згідно з новими вимогами. Студенти факультету започаткували новий проєкт «Відчувай українську» (усього вже відзнято 17 відеороликів), працювали над розвитком соціальних мереж, студентською газетою «Сьоме небо» (онлайн), взяли участь в  онлайн-занятті літературної майстерні «Божевільні риби» (керівник – доц. Галак І.П.) та засіданні наукового онлай-гуртка (керівник – доц. Йолкіна Л.В.). Викладачі взяли участь в онлайнових конференціях: Міжнародній науково-практична інтернет-конференція «Концептуальні проблеми  сучасної освіти», Другій Міжнародній науковій конференції «Освіта і наука у мінливому світі: проблеми та перспективи розвитку», VI Всеукраїнській заочній науково-практичній конференції «Проблеми цивільного захисту населення та безпеки життєдіяльності: сучасні реалії України», Всеукраїнській науково-практичній конференції «Педагогічні інновації в освітньому просторі сучасного закладу вищої освіти», Третій Міжнародній науковій конференції «Аналіз та інтерпретація художнього тексту: проблеми, стратегії, досліди», ХХIX Міжнародній конференції «Мова і переклад 2020». Завдяки освітній платформа Prometheus викладачі прослухали курси дисциплін «Історія української літератури», «Методика критичного мислення» для освітян з метою підвищення кваліфікації (Галак І.П., Йолкіна Л.В.). Крім цього, проведено онлайнову студентську конференцію «Освіта і наука 2020», ХХIII Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Молодь, освіта, наука, культура і національна самосвідомість в умовах європейської інтеграції». Студентка 1 мСо групи Наталія Гудована здобула у другому етапі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з української мови та літератури (керівник – проф. Осьмак Н.Д.), студентки 3-го курсу здобули у Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. Було проведено   та Другий дистанційний відкритий фестиваль-конкурс шкільних та дитячих театрів «Перевтілення», присвячений 185-річчю НПУ імені М.П.Драгоманова. Викладачі факультету взяли участь у Програмі співробітництва між Міністерством освіти  і науки України та Міністерством освіти Словацької Республіки  в галузі освіти, зокрема залучення викладачів української мови до роботи на філологічному факультеті Університету імені Костянтина Філософа в м. Нітра. Було також залучено студентів Сегедського університету (Угорщина) до навчального середовища Moodle НПУ імені М.П. Драгоманова.

narada 3 2

       Деканеса історичного факультету Тетяна Мелещенко розповіла, що їх стратегія роботи в умовах карантину була спрямована на забезпечення доступності освіти в режимі онлайн із задіянням всіх можливих ресурсів; якості освіти через адаптацію матеріалів до онлайн-платформ, оптимізацію завдань і їх варіацію, помірне навантаження на студента та викладача, встановлення гнучких дедлайнів; швидкої переорієнтації в онлайн-режим, активне навчання новим технологіям у робочому процесі; підтримки єдиного інформаційного простору та постійної комунікації; постійного інформування через публікації на сайті факультету, сторінці факультету в соціальних мережах та інших комунікаторах; онлайн-атмосфери відкритості, довіри, позитиву, психологічного комфорту, співпраці, взаємопідтримки. Було завантажено на Moodle всі курси, проведено всі заняття згідно розкладу та навантаження на різних платформах, проведено практику в дистанційному режимі для студентів 4 курсу, перші іспити, захисти курсових робіт. На факультеті відбулись онлайн ІХ Всеукраїнські драгоманівські читання молодих істориків «Україна в європейській та світовій історії: сучасний науковий і освітній дискурс» (до 185-річчя Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова та 50-річчя відновлення історичного факультету), підготовлено до друку перший номер нещодавно зареєстрованого наукового журналу «Світ Кліо», де серед авторів є Хіроакі Куромія – американський історик японського походження, один із провідних та найбільш відомих у світі фахівців з історії Донбасу. 44 викладачі факультету  взяли участь у 12 конференціях (7 міжнародних та 5 всеукраїнських), подано до друку 52 статті, підготовлено до видання навчально-методичний посібник з історії України для учнів-слухачів МАН України,навчально-методичний посібник для закладів загальної середньої освіти «Гетьмани України. Художньо-літературний образ» та художньо-публіцистичне видання «Знамениті українці. Микола Леонтович». Готується до друку монографія «Просвітницькі громадські об’єднання в Україні (20-30 рр. ХХ ст.)». Участь у 10 конференціях взяли 130 студентів (4 міжнародних, 5 всеукраїнських, 1 університетська), 109 студентів опублікували результати досліджень у 10 збірниках/журналах. На факультеті було проведено просвітницьку зустріч із експертом з прав дитини, аналітиком Центру громадянської освіти «Альменда»; науково-практичний семінар для студентів з натознавства «НАТО – сила, що захищає мирних громадян» та презентовано однойменний посібник, який подано на гриф та який отримав високу оцінку з боку Посольства Британії й офісу віцепрем’єра з питань євроінтеграції; онлайн-опитування студентів, щодо якості дистанційного навчання. Плануємо також зробити опитування викладачів, щоб у подальшому врахувати потреби та вдосконалити цю форму навчання.

narada 3 3

      Декан інженерно-педагогічного факультету Дмитро Кільдеров зауважив, що нові умови роботи і навчання внесли свої корективи в забезпечення як освітнього процесу, так й у формат проведення наукових конференцій, семінарів, круглих столів та ін. Завдяки використанню таких електронних ресурсів, як Moodle, Skype, Meet, Zoom була можливою організація лекційних та семінарських занять, проведення практичних та лабораторних робіт, адаптованих до побутових умов студентів із обов’язковим дотриманням правил техніки безпеки. Незважаючи на тимчасові обмеження, заплановані заходи, присвячені святкуванню 185-ї річниці з дня заснування Драгоманівського університету, були проведені вчасно й охопили велику аудиторію науковців не тільки з України, а й з Болгарії, Грузії, Румунії, Молдови, Узбекистану, Словаччини, Польщі та Португалії. Найбільш знаковими з них були такі: Міжнародний науково-практичний Web-форум «Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя»; online-конференція «ТВОЯ СПРАВА»; Міжнародна конференція «Позашкільна освіта: вчора, сьогодні, завтра» до 20-річчя Закону України «Про позашкільну освіту»; Міжнародний проєкт «Дистанційне навчання у позашкільній освіті»; Всеукраїнська науково-практична конференція «Проблеми цивільного захисту населення та безпеки життєдіяльності: сучасні реалії України»; Всеукраїнська науково-практична конференція «Безпекова компонента сучасного життєвого середовища» та ін. Було подано до друку 4 навчально-методичних посібники «Сучасні інформаційні технології», «Безпека інформаційних технологій», «Інформаційні системи організаційного управління», «Позашкільна педагогіка». 15 статей опубліковано у спеціалізованих фахових виданнях та виданнях, які входять до наукометричних баз Index Copernicus та Google Scholar, а також 3 статті опубліковано в журналах, які індексуються у базі Scopus. Завершено верстку «Альманаху студентських наукових робіт Інженерно-педагогічного факультету». 24 магістри спеціальності 014 «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» успішно дистанційно склали кваліфікаційний іспит і захистили магістерські роботи. Було проведено онлайн День відкритих дверей, започатковано й успішно триває до цього часу онлайн-марафон інженерно-педагогічного факультету, де кожна кафедра висвітлює інформацію у соціальних мережах щодо проведеного заходу профорієнтаційного спрямування. Факультет щиро вболіває за успіхи своїх випускників та студентів. Так, уже другий сезон поспіль студент 4 курсу спеціальності 014 «Середня освіта (Трудове навчання та технології)» Єфім Кравченко представляє наш університет на телевізійному каналі СТБ у талант-шоу «МайстерШеф». І кожної суботи, уже протягом 2 місяців уся країна вболіває за студента інженерно-педагогічного факультету НПУ імені М.Драгоманова, який зараз вже у десятці найкращих.

narada 3 4

    Декан факультету природничо-географічної освіти та екології Ганна Турчинова підкреслила, що заняття з використанням дистанційних технологій навчання в середовищі системи дистанційного навчання Moodle, платформ Google for Education та інших сервісів для дистанційного навчання проводилися відповідно до графіків навчального процесу, робочих навчальних планів та розкладів занять денної і заочної форм навчання. Викладачі за період карантину створили 125 онлайн-курсів, розробили комплекти тестів у системі Moodle та Google for Education для проведення поточного контролю, модульних контрольних робіт та екзаменів. З 15 по 30 травня відповідно до графіка навчального процесу проведено підсумковий семестровий контроль студентів І курсу. З 1 червня розпочався підсумковий контроль для студентів ІІ – ІV курсів освітнього ступеня «бакалавр» та І курсу освітнього ступеня «магістр». Вчасно підготовлені відомості, а куратори ECTS вносять результати підсумкового контролю в «ПС-студент». Ліквідація академічної заборгованості теж відбувається згідно розкладу в дистанційному режимі. Протягом травня місяця проведено попередні захисти 108 бакалаврських робіт студентів денної та заочної форм навчання. Попередні захисти проводилися в середовищі дистанційного навчання GoogleMeet, супроводжувалися презентаціями, які відображали результати проведених студентами досліджень. Протягом карантинного періоду викладачі підвищували кваліфікацію шляхом участі у 62 науково-методичних вебінарах (наприклад, «ТОП-5 онлайн сервісів для дистанційного навчання», «Особистий професійний блог вчителя і дизайн, контент, просування», «Використання сервісу Zoom для проведення дистанційних занять», «Лепбук як інструмент реалізації практичного та творчого навчання») та отримали відповідні сертифікати. Викладачі факультету підготували та подали до друку 42 статті, 7 навчально-методичних  посібників для студентів спеціальностей біологія, географія, екологія. Отримав гриф МОН України та готується до видання підручник для учнів 7 класу закладів загальної середньої освіти «Географія» (автор проф. Міхелі С.В.) та подано на гриф МОН України ще один підручник з географії для 7 класу закладів загальної середньої освіти (автор проф. Кобернік С.Г.), видано посібник «Географія. Збірник тестових завдань: 6-11 класи» (04.2020 р.) (автор – проф. Кобернік С.Г.). Викладачі та студенти факультету були учасниками більш ніж 40 Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференцій, що проводилися дистанційно. У квітні було проведено науково-практичну студентську інтернет-конференцію «Актуальні проблеми захисту довкілля». Враховуючи специфіку організації практичної підготовки студентів факультету, Вченою радою було прийнято рішення про проведення навчальних практик в дистанційному режимі. З цією метою внесені та затверджені Вченою радою факультету зміни до робочих програм навчальних практик студентів І–ІІІ курсів. В онлайн-режимі проводяться консультації, настановчі і підсумкові конференції. Викладачами кафедр, з урахуванням особливостей регіону проходження практик, розроблені індивідуальні завдання для кожного студента, підготовлені методичні рекомендації щодо дослідження певних природних об’єктів. Після закінчення карантинних заходів звіти будуть передані на кафедри та обов’язково доповнені відеоматеріалами, колекціями, гербаріями, картографічними матеріалами. Проведено в дистанційному режимі ІІ тур Всеукраїнської олімпіади НПУ імені М.П. Драгоманова з хімії, біології, географії для професійної орієнтації вступників на основі повної загальної середньої освіти. Викладачі кафедри екології та хімії проводили консультування слухачів та рецензування робіт учнівської молоді МАН Київської області при підготовці робіт до Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських наукових робіт.

narada 3 5

Пресслужба університету

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter