Академічна мобільність студентів НПУ ім. М.П.Драгоманова – нові горизонти розвитку!
В рамках трьохрічного проекту факультету педагогіки та психології НПУ імені М.П.Драгоманова та факультету гуманітарних, спортивних та освітніх наук Університету Південно-Східної Норвегії «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Україні,Норвегії та Палестині» (CPEA-LT-2017/10037) четверо студентів Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова – Крістіна Рожкова (факультет педагогіки і психології), Олександра Сікач (факультет іноземної філології), Микола Мовчан та Марина Аксанюк (факультет інформатики) пройшли навчання за курсом «Навчання на свіжому повітрі та навчання через досвід» впродовж весняного семестру 2020.
Студенти нещодавно повернулися в Україну і радо діляться своїми враженнями: «Під час нашого навчання, я дізналася про концепцію friluftsliv, яка є акцентуальною у скандинавській культурі. Це було важливо, адже в Україні ця концепція присутня, але ні в такій значній мірі. Ця концепція полягає у дотриманні ритму життя, тісно пов’язане з природою та навколишнім середовищем. Мені запам’ятались виконання практичних завдань з природознавства, таких як виготовлення домашніх тераріумів з зібраних у лісі матеріалів, зйомка фільмів про різні види гірських порід і комах, вивчення рослин і тварин безпосередньо у лісі, дослідження води беручи зразки води з річки. Ці завдання дали мені краще розуміння землі, в якій ми живемо, природі, яка нас оточує. Це змусило мене дивитись на природу з цікавістю та допитливостю, з якої на неї дивляться діти, мої майбутні учні.
Інша важлива частина навчання полягала у предметі дидактика Friluftsliv, де ми самі розробляли варіанти ігор на вулиці, одразу ж випробовуючи їх та обговорюючи їх доцільність, розробляли короткі програми для заняття спортом на відкритому повітрі, розвивали навички катання на лижах, катання на ковзанах, вивчали вправи навчання цим видам спорту, які стали би у пригодізимових екскурсій з учнями. Складнощі виникали у неможливості проходження практики у школі або дитячому садку з причину covid-19. Але вони були вирішені наступним чином: кожен робив завдання сам або у парах. Під час практики ми виконували дидактичні завдання, такі як розповіді креативних легенд для дітей, створення укриття від дощу у лісі, розробляли дидактичний план на обрану тему та документували уже у відео або текстовому форматі. Отримані знання та досвід можуть бути корисними як у моєму професійному, так і особистому житті. Навчаючись на спеціальності «середня освіта», я здобула багато знань з приводу різних варіацій діяльності для дітей, різних педагогічних прийомів, ознайомилась з нордичними цінностями Скандинавії. Як майбутній вчитель, я дізналась більше про лідерство, відповідальність та розвинула більше актуальних навичок 21 століття. Завдяки університету імені М. П. Драгоманова відбувся обмін культурами та знаннями, був досліджені концепти friluftslif, outdoor education, які є провідними у норвежській системі освіти. Ці знання допоможуть мені бути більш сучасним та різностороннім викладачем, допоможуть модернізувати уроки та розвинути у учнів любов до природи та загальну цікавість.» Сікач Олександра, факультет іноземної філології НПУ ім. М.П. Драгоманова