Положення про Центр цифрових освітніх технологій
Положення про Центр цифрових освітніх технологій НПУ імені М.П.Драгоманова, затверджене Вченою радою університету від 07.05.2020 р., протокол №10
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Центр цифрових освітніх технологій (далі – Центр) є структурним підрозділом Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова (далі – Університет), який здійснює організаційно-методичне забезпечення дистанційного і змішаного навчання, використання цифрових освітніх технологій в процесі провадження освітньої та адміністративної діяльності Університету.
1.2. У своїй діяльності підрозділ керується Законами України "Про освіту", "Про вищу освіту", «Про основи державної політики в сфері науки і наукової діяльності», «Про інформацію», «Про Національну програму інформатизації», Розпорядженням КМУ від 17 січня 2018 р. №67-р «Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації» та іншими законами України та нормативними документами, які регламентують наукову діяльність і діяльність закладів вищої освіти України, а також Статутом НПУ імені М.П.Драгоманова, Стратегією розвитку університету «Стратегічні завдання. Створення університету нового типу через модернізацію Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова» та іншими супутними чинними нормативними документами.
1.3. Центр є організаційним структурним підрозділом Університету, який здійснює організацію та методичний супровід змішаного навчання, гармонійного поєднання дистанційного і традиційного навчання, а також навчального процесу з використанням цифрових освітніх технологій в Університеті в цілому. У процесі своєї діяльності Центр співпрацює з факультетами, відділами, центрами, кафедрами та іншими структурними підрозділами Університету. Комунікація здійснюється модераторами відповідних структурних підрозділів Університету.
1.4. Центр, як структурний підрозділ Університету, підпорядкований ректору Університету. Безпосереднє керівництво роботою Центру здійснює директор Центру. Координує роботу Центру проректор з навчально-методичної роботи ніверситету.
II. МЕТА, ЗАВДАННЯ І ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ
2.1. Метою діяльності Центру є ІТ забезпечення освітньої та адміністративної діяльності Університету на основі інтеграції цифрових технологій у навчально-виховний та управлінський процес шляхом організаційного, науково-методичного, системотехнічного забезпечення, а саме:
- визначення системного, прикладного, методичного і технічного ІТ забезпечення Університету;
- налагодження, підтримки та вдосконалення інформаційного освітнього середовища Університету у галузі дистанційного та змішаного навчання;
- розбудова інфраструктури середовища системи дистанційного навчання Університету та налагодження процесу створення, підтримки в актуальному стані та сертифікації дистанційних курсів;
- розбудова інфраструктури середовища системи масових відкритих онлайн курсів (МВОК) Університету та налагодження процесу створення, підтримки в актуальному стані та сертифікації МВОК, а саме відеокурсів університетських дисциплін;
- здійснення системної інтеграції цифрових технологій у навчальний та адміністративний процес факультетів, відділів, центрів, кафедр та інших структурних підрозділів Університету;
- надання організаційної та методичної підтримки всім структурним підрозділам Університету для інтеграції цифрових технологій у навчальний та адміністративний процес;
- участь у вітчизняному та міжнародному співробітництві, в тому числі в наукових проєктах, у сфері цифровізації закладів освіти.
2.2. Основні завдання:
– проектування, створення та розвиток ІТ забезпечення освітнього процесу Університету:
Ø загального середовища системи дистанційного та змішаного навчання Університету;
Ø середовища системи масових відкритих онлайн курсів (МВОК) Університету;
Ø хмарних середовищ Університету для забезпечення навчального і адміністративного процесу.
– здійснення систематичного навчання для підвищення рівня цифрової грамотності та цифрових компетентностей адміністративного персоналу Університету;
– здійснення систематичного навчання для підвищення рівня цифрової грамотності та цифрових компетентностей модераторів з ІТ-забезпечення освітнього процесу Університету та їх сертифікація;
– здійснення систематичного навчання для підвищення рівня цифрової грамотності та цифрових компетентностей науково-педагогічних працівників Університету та їх сертифікація;
– сертифікація дистанційних курсів та МВОК, а саме відеокурсів університетських дисциплін;
– розроблення, апробація та впровадження прикладного програмного забезпечення в навчальний процес;
– розроблення пропозицій щодо ІТ забезпечення освітнього процесу Університету:
Ø подання пропозицій стосовно розрахунку навчального навантаження викладачів під час розробки дистанційних курсів та МВОК, а саме відеокурсів університетських дисциплін;
Ø подання пропозицій стосовно розрахунку навчального навантаження викладачів для роботи з дистанційними курсами та МВОК в умовах дистанційного та змішаного навчання;
Ø подання пропозицій щодо заохочення науково-педагогічних працівників на основі результатів сертифікації дистанційних курсів та МВОК, а саме відеокурсів університетських дисциплін.
– систематизація, розповсюдження та моніторинг результатів діяльності Центру;
– здійснення апробації наукових досліджень у галузі цифровізації навчального процесу Університету.
2.3. Основні напрями роботи:
– впровадження цифрових інновацій для забезпечення ефективної діяльності освітніх, наукових та адміністративних підрозділів Університету;
– розробка загальних (методичних, технічних та організаційних) умов впровадження технологій дистанційного та змішаного навчання в освітню та адміністративну діяльність структурних підрозділів Університету на основі широкого використання цифрових технологій;
– впровадження технологій дистанційного та змішаного навчання в освітню та адміністративну діяльність структурних підрозділів Університету на основі широкого використання цифрових освітніх технологій;
– розширення мережі локальних (українських і зарубіжних) центрів дистанційного навчання Університету;
– розвиток та підвищення кваліфікації адміністративного персоналу Університету з питань цифровізації та формування у них цифрової грамотності та цифрових компетентностей, необхідних в професійній діяльності;
– розвиток, підвищення кваліфікації та сертифікація модераторів з ІТ-забезпечення освітнього процесу з питань цифровізації та формування у них цифрової грамотності та цифрових компетентностей, необхідних в професійній діяльності;
– розвиток, підвищення кваліфікації та сертифікація науково-педагогічних працівників Університету з питань цифровізації та формування у них цифрової грамотності та цифрових компетентностей, необхідних в професійній діяльності.
2.4. Основні функції:
- аналіз, добір апаратного і програмного забезпечення для створення інфраструктури інформаційного освітнього середовища Університету у галузі дистанційного та змішаного навчання;
- організація та проведення: навчання, вебінарів; моніторингів; педагогічних експериментів з питань ІТ забезпечення освітнього процесу Університету та цифровізації в цілому;
- розробка, створення та підтримка: інформаційного освітнього середовища Університету у галузі дистанційного та змішаного навчання, а саме:
● загального середовища системи дистанційного та змішаного навчання Університету;
● середовища системи масових відкритих онлайн курсів (МВОК) Університету;
● хмарних середовищ Університету для забезпечення навчального і адміністративного процесу.
- впровадження цифрових технологій в освітній та адміністративний процес Університету;
- впровадження системи внутрішнього навчання, розвитку та підвищення кваліфікації адміністративного персоналу, модераторів та науково-педагогічних працівників Університету.
III. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЦЕНТРУ
3.1. Центр має право:
- планувати свою діяльність залежно від завдань, зазначених у цьому Положенні, наказах, розпорядженнях ректора, Колективному договорі Університету;
- здійснювати оперативне планування своєї діяльності в межах затвердженого плану роботи Університету;
- залучати до співпраці інші структурні підрозділи Університету;
- здійснювати керівництво модераторами з ІТ-забезпечення освітнього процесу Університету;
- ініціювати укладання договорів про співпрацю з підприємствами, установами, організаціями різних форм власності з метою підвищення ефективності та якості своєї діяльності;
- використовувати за призначенням закріплені за Центром приміщення та обладнання;
- одержувати в установленому порядку всі необхідні для роботи Центру документи Університету та його структурних підрозділів;
- розробляти та розповсюджувати інформаційно-просвітницькі матеріали з метою популяризації діяльності Центру, в тому числі на основі сучасних цифрових технологій;
- виходити до керівництва Університету з пропозиціями щодо створення умов, необхідних для ефективного розв’язування Центром науково-виробничих задач, а також щодо можливих шляхів удосконалення освітньої та інших напрямів діяльності Університету.
3.2. Центр зобов’язаний:
- забезпечити належне виконання завдань і обов’язків, визначених у цьому Положенні та інших нормативних документах Університету;
- якісно та вчасно згідно із затвердженими планами виконувати роботи за профільними напрямами;
- надавати підрозділам Університету необхідні консультації та методологічну допомогу з питань, пов’язаних з профілем діяльності Центру;
- сприяти впровадженню результатів роботи Центру у діяльність Університету;
- забезпечувати своєчасне, відповідно до встановленого порядку, звітування щодо виконаних робіт.
ІV. СТРУКТУРА ТА КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЦЕНТРУ
4.1. До структури Центру входять такі підрозділи:
ü Лабораторія розробки та сертифікації дистанційних курсів;
ü Лабораторія розробки МВОК (масових відкритих онлайн курсів);
ü Лабораторія організації дистанційного навчання.
4.2. Структура та штат Центру визначаються штатним розкладом, права та посадові обов’язки працівників Центру розробляються відповідно до чинного законодавства і затверджуються ректором Університету.
4.3. Для забезпечення роботи лабораторії розробки та сертифікації дистанційних курсів передбачаються такі посади працівників:
- зав. лаб. 1.0 ставки;
- старш. лаборант 0.5 ставки;
- спеціаліст 1.0 ставки;
- інженер-спеціаліст 1.0 ставки.
Функціонування лабораторії розробки МВОК (масових відкритих онлайн курсів) забезпечується працівниками лабораторії відповідно та посад:
- зав. лаб. 1.0 ставки ;
- старш. лаборант 1.0 ставки;
- спеціаліст 0.5 ставки.
Для забезпечення роботи лабораторії організації дистанційного навчання передбачаються такі посади працівників:
- зав. лаб. 1.0 ставки ;
- старш. лаборант 1.0 ставки.
4.4. Працівники несуть персональну відповідальність за виконання своїх посадових обов’язків у випадках і у межах, визначених чинним законодавством України.
4.5. Директор Центру:
- підзвітний ректору Університету;
- здійснює загальне керівництво роботою Центру та несе відповідальність за результати його діяльності відповідно до цього Положення та своїх посадових обов’язків;
- визначає посадові обов’язки працівників Центру, подає їх на затвердження ректору;
- забезпечує співробітництво Центру з іншими підрозділами Університету та зовнішніми організаціями;
- забезпечує впровадження цифрових освітніх технологій в освітній та адміністративний процес Університету, організацію та методичний супровід змішаного навчання, гармонійного поєднання дистанційного і традиційного навчання в Університеті;
- приймає рішення з питань поточної, організаційної, а також інших видів діяльності Центру;
- організовує і забезпечує умови для професійного розвитку персоналу Центру;
- організовує і забезпечує умови для професійного розвитку модераторів з ІТ-забезпечення освітнього процесу Університету;
- приймає участь у роботі нарад, на яких розглядаються питання, пов’язані з реалізацією завдань Центру;
- систематизує та презентує результати діяльності Центру;
- виходить з клопотанням до керівництва Університету про моральне і матеріальне заохочення підлеглих;
- ініціює застосування адміністративних покарань до підлеглих, які порушують трудову і службову дисципліну, техніку безпеки праці та протипожежного захисту.
4.6. У процесі своєї роботи Центр здійснює координацію діяльності модераторів відповідних структурних підрозділів Університету, які налагоджують комунікацію та співпрацю між Центром та підрозділами Університету. До посадових обов’язків модераторів з ІТ-забезпечення освітнього процесу Університету належать наступні.
4.6.1. Робота з сайтом
- Моніторинг роботи сайту факультету та сайтів підрозділів факультету (за наявності сайтів підрозділів).
- Внесення даних на сайт факультету оголошень, подій, новин.
- Збір та оновлення відомостей на сайті факультету про факультет, його підрозділи та основні напрямки роботи факультету.
- Допомога у роботі відповідальних за сайти підрозділів факультету (за наявності сайтів підрозділів).
- Підтримка та впровадження веб-сервісів, пов'язаних з діяльністю факультету та підрозділів факультету.
4.6.2. Робота з корпоративною поштою
- Створення та надання доступу до корпоративної пошти співробітникам та студентам факультету відповідно до затвердженого положення.
- Відновлення, блокування та вилучення корпоративної пошти співробітників та студентів факультету.
4.6.3. Робота з системою дистанційного навчання НПУ імені М.П. Драгоманова:
- Створення та підтримка в актуальному стані структури курсів на рівні «Факультет-кафедра-дисципліна» в системі дистанційного навчання НПУ імені М.П. Драгоманова відповідно до закріплення навчальних дисциплін за кафедрами.
- Створення шаблонів дистанційних навчальних курсів в системі дистанційного навчання НПУ імені М.П. Драгоманова для факультетів та надання до них прав доступу викладачам відповідно до кафедрального розподілу навчальних дисциплін (термін виконання – не більше 2-х робочих днів).
- Створення навчальних груп студентів у системі дистанційного навчання НПУ імені М.П. Драгоманова відповідно до факультетського розподілу спеціальностей та їх закріплення за відповідними дисциплінами до початку навчального року (термін виконання – до початку навчального семестру).
- Здійснення консультативної підтримки діяльності викладачів та студентів факультету щодо розробки та роботи в системі дистанційного навчання НПУ імені М.П. Драгоманова (протягом навчального року).
- Здійснення консультативної підтримки щодо підготовки та проведення кваліфікаційних екзаменів та захисту бакалаврських/магістерських робіт в дистанційному форматі (протягом навчального року).
- Проведення систематичного моніторингу діяльності факультету в системі дистанційного навчання НПУ імені М.П. Драгоманова: раз в місяць звіт стосовно розробки дистанційних курсів (кількість та наповненість) в системі дистанційного навчання НПУ імені М.П. Драгоманова.
- Здійснення координації систематичного навчання для підвищення рівня цифрової грамотності та цифрових компетентностей науково-педагогічних працівників факультетів та/або адміністративного персоналу, яке буде здійснюватися Центром цифрових освітніх технологій (протягом навчального року).
4.7. Працівникам Центру встановлюються посадові оклади відповідно до штатного розпису з урахуванням тарифних розрядів, а також можуть встановлюватись надбавки, доплати, премії в межах, визначених чинним законодавством України.
V. ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА МАЙНОВІ ВІДНОСИНИ ЦЕНТРУ
5.1. Центр з метою забезпечення своєї діяльності користується приміщеннями, технічним і програмним забезпеченням, обладнанням, інвентарем та іншим майном, наданим Університетом на користування Центром.
5.2. Університет забезпечує Центр необхідним приміщенням, обладнанням, технічними та програмними засобами, технікою, нейтралізує вплив негативних факторів на функціонування Центру, на стан і розвиток матеріально-технічної бази, на умови праці та соціальний стан працівників Центру.
5.3. Фінансування Центру здійснюється за рахунок коштів загального та спеціального фондів Університету.
VI. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ПОЛОЖЕННЯ
6.1. Зміни та доповнення до цього положення вносяться Вченою радою Університету відповідно до чинного законодавства України.
VIІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЛІКВІДАЦІЯ ЦЕНТРУ
7.1. Реорганізація або ліквідація Центру здійснюється за рішенням Вченої ради Університету відповідно до чинного законодавства України.