На факультеті природничо-географічної освіти та екології відбулася презентація кінолекторію «Сучасний учитель. Який він?»
На факультеті природничо-географічної освіти та екології НПУ імені М. П. Драгоманова розпочав свою роботу тематичний кінолекторій «Сучасний учитель. Який він?», організатором і ведучою якого стала декан факультету Ганна Турчинова.
У фокусі уваги кінолекторію – шкільний учитель в контексті сучасних трендів на розвиток шкільної освіти та поглядів на роль і місце учителя та учнів у цьому процесі. Організатори заходу пропонують переглянути й обсудити тематичні стрічки, більшість із яких стали знаковими не тільки для нашого, але й для світового кіномистецтва.
На заході були присутні студенти І курсу. Модератором події було організовано перегляд та обговорення кінофільму «Першокласниця» (1948).
Епіграфом до презентації проекту можуть слугувати слова вчительки з фільму «Першокласниця», адресовані маленькім ученицям: «Я покажу вам школу, я проведу з вами перерву, я навчу вас читати і писати. І на кожному уроці ви будете пізнавати щось нове, цікаве. І скоро-скоро ви станете справжніми школярками». Перерахування цих майбутніх шкільних справ звучить у вчительки як обіцянка казково-дивовижних речей, з якими маленькі учениці зустрінуться в школі… Фільм складається з 10 новел, в яких представлена історія про життя і виховання характеру маленької дівчинки-першокласниці.
Як наголосила Ганна Турчинова, у фільмах 1930-х−1950-х років відбувається послідовне змалювання образу учня і вчителів. Підтягнутий вид, строгий одяг, акуратна зачіска, відповідальний підхід до навчання − характерні ознаки навчально-виховного процесу як у вчителів, так і в учнів. Учитель у фільмах даного періоду стає символом самовідданості, відповідальності, працьовитості і мудрості. Тоді як головні цінності дітей − персонажів фільмів із шкільної тематики − послух, хороша поведінка, відмінна успішність з усіх предметів, відповідальність і готовність прийти на допомогу товаришам та ін.
Після перегляду кінострічки студенти жваво дискутували з приводу ставлення вчительки до дитини (як до дорослої самостійної дівчинки); педагогічних прийомів, які вдало застосовує вчитель, виховуючи учениць; про доцільність шкільної форми для учнів; дрес код (регламент в одязі) вчителя; чи припустимо бути вчителю з татуажем на руках, пірсингом, виставляти свої оголені фотографії в соцмережах та ін.