Головна / НОВИНИ / Події / Вчена Рада НПУ: Зроблене протягом 2014/2015 навчального року та плани на майбутнє

Вчена Рада НПУ: Зроблене протягом 2014/2015 навчального року та плани на майбутнє

 DSC00423 вересня 2015 року в Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова відбулося засідання Вченої Ради вишу, де головним питанням на порядку денному був виступ ректора НПУ Віктора Андрущенка про реалізовані завдання протягом 2014/2015 навчального року та тенденції розвитку вищого навчального закладу на наступний рік.

Пропонуємо Вашій увазі повний текст виступу Віктора Андрущенка.

«Вельмишановні колеги!

Від керівництва університету і особисто дозвольте привітати Вас з початком нового навчального року, побажати доброго здоров’я і нових творчих успіхів на нашій не простій, але благородній і вкрай потрібній суспільству освітянсько-науковій ниві!

Минулий рік був складний і суперечливий як у розрізі життя суспільства і держави, так і в контексті здійснення освітянської діяльності.

Загрозлива нестача коштів та «ручне управління» фінансуванням закладу; зміна графіку навчального процесу; оптимізація навчання до потреб десятків сотень студентів-переселенців з Криму, Луганської та Донецької областей; перманентні терористичні акти у Харкові, Одесі, Львові і, навіть у Києві; зрештою, збурена війною тривога не могли не позначитись на настроях колективу, на наших планах, організації управління.

 

Однак, ми витримали і ще більш високо піднесли прапор нашого університету, його авторитету, популярності серед української і європейської громадськості.

Минулий рік для нас був ювілейний. 180-років в освітньому просторі України і світу – час немалий. Є що згадати, є над чим міркувати. Ми підвели підсумки, розробили й затвердили нові амбітні перспективні завдання.

Скажу відверто, нам є чим звітувати і є чим пишатися:

*    стабільність навчального процесу;

*    визнана в державі висока якість освітніх послуг;

*    розвиток наукових досліджень та міжнародної співпраці;

*    консолідація колективу;

* чистота і порядок у навчальних корпусах і гуртожитках;   

*    висока патріотичність усіх, без винятку, соціокультурних програм і виховних акцій

- все це і багато іншого дає мені право виходити на цю високу трибуну, звітувати перед Вами, пишатись власним колективом, дякувати усім і кожному за його наполегливу і копітку працю.

Разом з тим, хочу порадитись з Вами з приводу завдань, над вирішенням яких ми маємо працювати у наступному начальному році. 

Стратегічним з них є  завдання підтвердження лідерського статусу університету в українському і утвердження такого ж статусу у європейському освітньому просторі.

Першим і головним кроком до цього є забезпечення європейської якості освітніх послуг.

Навчальний процес є центральною ланкою діяльності університету. У звітний період він здійснювався ритмічно, без зривів. Не зважаючи на зміну графіку й досить затяжні канікули у зимовий період, навчальні плани і програми виконані у повному обсязі.

Результати заліково-екзаменаційних сесій, державної атестації показали високий рівень знань студентів, відповідальність та вимогливість викладачів, організованість персоналу.

Майже шість тисяч випускників успішно завершили навчання, витримали підсумкову державну атестацію, показали непогані результати.  Абсолютної успішності випускників становила 99,1%, якісна – 86,7%. Приблизно такі ж результати показали студенти всіх курсів та спеціальностей.

Протягом 2014/2015 н.р. на навчання в університет на постійній основі прийнято близько 400 студентів – переселенців з АР Крим, Донецької і Луганської областей.

Значна робота проведена колективом щодо імплементації нового Закону України «Про вищу освіту». Представники колективу в робочих групах – Роман Вернидуб, Олена Биковська, Тарас Олефіренко, Богдан Андрусишин, Віктор Синьов і багато інших –  висловлювали пропозиції, які входили в текст закону чи нормативного документу без всяких змін і спротиву.

Університет розширив спектр освітніх послуг завдяки відкриттю нових напрямів підготовки, спеціальностей і спеціалізацій. На сьогодні ми працюємо за 141 найменуванням напрямів і спеціальностей, забезпечуючи повний спектр підготовки учителів для системи дошкільної, початкової та середньої освіти.

Слова вдячності у цьому зв’язку адресую директорам інститутів, зокрема – Володимиру Беху, Алі Ярошенко, Миколі Корцю, Володимиру Ісаєнку.

Започаткована підготовка з більше, ніж 15 нових спеціалізацій, зокрема: соціально-психологічна реабілітація; консультування спеціальної освіти; тьютерство, андрагогіка та ряд інших.

Відповідно до рекомендацій Європейської Асоціації з гарантування якості у вищій освіті (ENQA) в університеті впроваджується система управління якістю. Значну роботу у цьому напрямі проводить заступник проректора з навчальної роботи, професор Володимир Сергієнко.

Важливим чинником модернізації навчального процесу є його інформатизація. Університет має у цьому вимірі вагомі здобутки. Загальну тему інформатизації закладу очолюють  проректор з дистанційної освіти та інноваційних технологій навчання Анатолій Кудін, академік Мирослав Жалдак, професор Сергій Яшанов.

Проведена велика підготовча робота для відкриття в університеті «Академії Microsoft», що дозволить студентам і викладачам безкоштовно користуватись найсучаснішим ліцензійним програмним забезпеченням і отримати сертифікати провідного розробника програмного забезпечення: фірми Майкрософт.

Університетом відкрито 5 закордонних центрів дистанційного навчання у Бразилії (мм. Прудентополіс, м. Іраті, м. Курітіба-Субрас і Курітіба-Полтава, м. Уніо-де-Віторіо);

Налагоджена система  дистанційного навчання студентів нашого колишнього філіалу у м. Прага.

Високою популярністю користуються підготовчі курси та локальні центри заочного навчання в містах Хирів, Лубни, Самбір, Сколе, Турка, Колочава, Старий Самбір, Бердичів, Городня.

У звітний період кафедрами університету виготовлено і внесено до «Електронної бібліотеки» 160 електронних книг, чим доведено загальну їх загальну кількість до 5 800 екземплярів.

Запущена у дію система курсової підготовки  інженерно-допоміжного персоналу усіх кафедр гуманітарних інститутів з оволодіння ІКТ.

За результатами світового рейтингу розгорнутих систем навчання в Інтернеті наш університет посідає 4 місце серед 300 університетів України.

Шановні колеги!

Проект «Електронна педагогіка», започаткований нами 5 років тому, продовжується. Він довготривалий і перспективний. Прошу ще раз уважно зважити свої можливості насамперед на кафедрах і внести пропозиції, які потрібно і можна реалізувати.

Удосконалення змісту навчального процесу, впровадження нових та новітніх навчальних технологій, підвищення якості освітніх послуг і надалі залишається пріоритетним напрямом діяльності нашого колективу.

Важливо

переглянути й переформатувати зміст кожної з навчальних дисциплін;

посилити інформаційну насиченість, щільність навчального процесу;

демократизувати управління якістю освіти через залучення до цього студентів активістів і студентів відмінників;

розгорнути академічний дискурс.

Європейська модернізація освіти має здійснюватись на основі традиційних національних надбань української освіти з осмисленим запозиченням та імплементацією кращих зразків освіти країн європейського простору, насамперед, Німеччини, Польщі, Великої Британії, Швеції, Фінляндії.

                                                           *     *     *

Шановні колеги!

Другим, не менш важливим завданням є завдання європеїзації наукових досліджень, їх органічного поєднання з навчальним процесом, бізнесом та виховною діяльністю.

Відомо, що належна якість освіти забезпечується, не тільки і не стільки організацією навчального процесу, скільки інтелектуальною спроможністю викладацького складу – наукою і педагогічною майстерністю.

Наука і освіта – нероздільні. Їх єдність, а також спрямованість науки на потреби практики, зокрема, бізнесу, є важливою європейською нормою, яку слід впровадити у вітчизняну освітню практику. 

Естафету організації наукової діяльності, започаткованої професором і проректором Григорієм Волинкою, успішно підхопив, продовжує і поглиблює проректор Григорій Торбін.

Безсумнівними досягненнями у цій галузі є:

* активне входження науковців університету до міжнародної наукометричної бази Google Scholar;

* активізація наукових досліджень в частині виконання держбюджетної тематики, захисту кандидатських і докторських дисертацій. В університеті працюють 18 спеціалізованих вчених рад у галузі педагогічних, психологічних, філологічних, філософських, політичних, юридичних та історичних наук, на яких захищено 206 дисертацій, з них 31 докторська і 175 кандидатських.

При цьому, співробітниками університету захищено 44 кандидатських  та 4 докторських дисертації (Арефьєв В.Г. Іванова Л.І., Федоришин В.І., Хорошуха М.Ф.). 

*  зростання кількості наукових публікацій викладачів і студентів. У поточному році опубліковано 113 монографій, 340 підручників та навчальних посібників, 2 875 статей у наукових збірниках. Загальний обсяг друкованої продукції сягає 6 300 умовних друкованих аркушів.

* проведення міжнародних та Всеукраїнських наукових конференцій. У звітному році проведено більше 70 міжнародних та Всеукраїнських конференцій, які мають значний резонанс у науковому середовищі  як України, так і далеко за її межами.

* активізація студентської наукової діяльності, створення студентського наукового товариства імені Григорія Волинки. Головою СНТ імені Григорія Волинки було обрано студента Інституту історичної освіти Щетініна Олексія.

Позитивним є те, що на кафедрах університету функціонують 412 наукових гуртків, які охоплюють 3673 студенти, 128 проблемних груп, до яких залучено 1191 студент. Всього за 2014-2015 навчальний рік студентами було опубліковано 645 статей, з них – 248 у співавторстві та 397 самостійно.

Загалом в університеті функціонують 20 науково-дослідних центрів та 24 науково-дослідні лабораторії є осередками продукування передової наукової думки та інноваційних методів дослідження.

10 нових фундаментальних та прикладних науково-дослідних проектів, керівниками яких є вчені-драгоманівці, отримали перемогу на конкурсі МОН України.

Успішно пройшов енергоаудит університету експертами Європейського інвестиційного банку в рамках ініціалізації  проекту «Зелений університет».

Знаковою є участь науково-педагогічних працівників університету у загальноєвропейських проектах «TEMPUS», «Marie Curie», «ERASMUS».

Важливою ланкою підготовки фахівців є навчання в аспірантурі та докторантурі. До речі, в аспірантурі університету нині навчається 601 особа, причому - 57 аспірантів це представники зарубіжних країн; докторантура  забезпечує підготовку фахівців за 33 спеціальностями. Загальна кількість докторантів – 69 осіб.

У звітному році вчене звання професора отримали 17 осіб, а 71 викладач – вчене звання доцента.

Серед проблемних та суперечливих сюжетів наукової діяльності університету, які я розглядаю у якості завдань для вирішення, слід відзначити:

наявність досить помітної частки викладачів, які все ще не поспішають із захистом своїх дисертаційних досліджень;

розпорошеність наукової тематики університету;

негативні аспекти в діяльності спеціалізованих рад;

нерівномірна розміреність наукової тематики за кафедрами університету;

поміркований зв’язок науки з бізнесом.

Проректора з наукової роботи професора Григорія Мирославовича Торбіна, директорів Інститутів та завідуючих кафедрами прошу звернути на ці завдання особливу увагу.

                                                         *     *     *

Шановні учасники конференції!

Європейський вектор розвитку освіти покладає  активізацію академічної мобільності викладачів і студентів, їх міжнародної співпраці.

Розширення і поглиблення академічних контактів, двосторонніх і багатосторонніх домовленостей про співпрацю я розглядаю як третє основне завдання входження університету у європейський простір, досягнення ним лідерського статусу. 

Головними напрямами міжнародного співробітництва є вивчення та впровадження кращих європейських освітніх програм, організація спільних науково-едукологічних проектів, підготовка спільних наукових видань, організація стажувань студентів та викладачів з метою обміну досвідом тощо.

У межах програми TEMPUS, за фінансової допомоги Вишеградського фонду, VISBY, UNESCO, Американського бюро освіти і культури, Міжнародного фонду «Відродження» університет виконує 23 міжнародні проекти. Стратегічними партнерами в цьому для нас є Польща, Литва, Німеччина, США, Китай та Ізраїль. 

Цікаві проекти виконуються Інститутом соціальної роботи та управління з Вищою лінгвістичною школою в м. Ченстохова (Польща);

Інститутом соціології, психології та соціальних комунікацій з Ягелонським університетом (Польща)

Інститутом корекційної педагогіки та психології з Кишинівським державним педагогічним університетом імені І. Крянге (Молдова)

Інститутом української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка з Католицьким університетом м. Люблін (Польща), Політехнічним університетом м Лодзь (Польща)

2015 року для України відкрилась можливість приєднатися до програми Erasmus+, а також до Програми «Горизонт – 2020».

Позитивні зрушення намітились в університеті у частині запрошення провідних західних викладачів для читання лекцій, зустрічей зі студентами та викладачами. У минулому році в межах реалізації проект академічної мобільності університет відвідали близько 50 іноземних професорів. Серед них: професор з Нідерландів Рене Кларіс, професор Давид Шойхер (Ізраїль), професор Джінван Парк (Південна Корея), професор Зеслав Банись (Польща) та інші.

Університетом подана заявка на ухвалення Єврокомісією угод із Литовським едукологічним університетом (Литва) та Куявсько-Поморською школою у м. Бидгощ (Польща). У разі сприятливого рішення, студенти та викладачі отримають можливості навчання та наукової діяльності в університетах країн ЄС.

У минулому році нами підписано угоду про співпрацю з ізраїльським університетом, а цього року — із престижним турецьким університетом “Фатіх”, який має філіали та навчальні центри по усьому світу.

Підписані також угоди про співпрацю з Полонійною Академією (Польща), університетом Саньмін (Китай).

Упродовж навчального року в університеті проведено декілька знакових міжнародних конференцій, серед них: «Міжнародна освіта: стан та перспективи розвитку», «Вища освіта України у контексті загальних цивілізаційних змін: виклики та можливості сьогодення», «Розвиток науки в ХХІ столітті» та багато інших.

Зроблено, здається, не мало. І все ж, для нашого університету, його лідерського статусу, все ще – не достатньо.

Європейськими нормами є міжнародна академічна мобільність, включене навчання, обмін професорами і студентами, організація спільних наукових проектів, продуктивне використання міжнародних грантів.

На сьогодні в університеті має домінувати норма: кожна кафедра має подати заявку на міжнародну програму. Не подання такої заявки автоматично ставить питання про доцільність функціонування кафедри, її перспективи.

Проректора з міжнародних зв’язків, професора Володимира Лавриненка прошу у місячний термін розробити і представити Вченій Раді університету адаптовану до сучасних умов стратегію міжнародної діяльності  на період до 2020 року. 

                                                     *     *     *

Шановні колеги!

Виступаючи з доповідями на міжнародних форумах, які проводились  в Оксфорді, Відні, Вільнюсі у розрізі прогнозування розвитку університетів, я наголошував, що майбутній університет має стати центром національної та загальнолюдської гуманітарної культури. І цей висновок не тільки сприймався, але й гаряче підтримувався міжнародною освітянською громадськістю.

Створення і постійне відтворення гуманітарної аури, основаної на єдності базових національних і загальнолюдських цінностей, я розглядаю як четверте основне завдання здобуття університетом лідерського статусу у європейському просторі.

Переконаний, наш університет має стати для європейського педагогічного простору зразком утвердження сучасної аксіологічної платформи підготовки нового вчителя для об’єднаної Європи ХХІ століття.

У цьому плані університетом зроблено і робиться дуже й дуже багато. Продуктивно функціонує молодіжний центр закладу (Наталія Ігнатовська). Як позитивну відзначаю співпрацю зі студентами доцента Юрія Маленовського, проректора Богдана Андрусишина, професорів Ірини Савченко, Любові Мацько, Світлани Шевчук, ряду інших викладачів університету.

Формування здорового мікроклімату в колективі, реалізація програм спортивно-масової роботи, патріотичного та морально-естетичного виховання молоді. Навряд чи можливо перерахувати усі заходи, проведені в університеті в цьому плані. Їх багато. І всі вони – знакові, патріотичні, державницькі.

Воістину всеукраїнський резонанс мало відкриття пам’ятного знаку, присвяченого Героям Небесної Сотні;

Масовим став патріотично-волонтерських рух викладачів та студентів університету,  збір та передача коштів клінічній лікарні, підтримка вояків АТО, організація системи реабілітації переселенців тощо. Найбільш продуктивно ця робота велась Інститутами соціальної роботи та управління, української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка, філософської освіти, природничо-географічної освіти та екології, політології та права, історичної освіти;

Вражає активна участь наших студентів у міжнародному мовно-літературно конкурсі імені Петра Яцика.

Резонансним стало відкриття студентської мистецької галереї та організація низки виставок студентських малярських та дизайнерських робіт. Відзначу тут роль студентів Інститутів педагогіки та психології (директор - професор В.Бондар) та Інституту філософської освіти і науки (директор - професор Іван Дробот);

Практично на державному рівні відбувся в університеті мистецький вечір, присвячений 201-й річниці з Дня народження Тараса Шевченка. Участь у ньому знаменитого хору Григорія Верьовки під керівництвом Героя України Анатолія Авдієвського, блискуче ведення концертної програми народною артисткою України, професором Тамарою Стратієнко та неперевершена декламація творів Шевченка Героєм України, професором Анатолієм Паламаренком – стало переконливим свідченням не тільки естетичної майстерності колективу, але й його патріотичної, високої державницької спрямованості.  

Пафосно і достойно з точки зору духовного стану учасників відбулась Божественна літургія у Володимирському кафедральному соборі до Дня українського студентства. Нагороди Святійшого Патріарха Філарета,  його безцінний дарунок – ікони Святих Кирила і Мефодія – є символом єднання молоді і старшого покоління, науки і духовності, демократизму і державності.  

Всеукраїнське значення має фестиваль-конкурс хорового мистецтва під девізом «Заспіває школа – заспіває народ» за підтримки і безпосередньою участю Героя України, неперевершеного Анатолія Тимофійовича Авдієвського.

Новими барвистими кольорами висвітлився студентський театр «Вавілон» (керівник – професор Ірина Савченко); хорові колективи під керівництвом професорів Людмили Байди («Павана») та Галини Савчук; студентський хоровий колектив, яким керує викладач Євгенія Чугунова.

                                                       *     *     * 

Активним і цілеспрямованим у звітний період було спортивне життя університету. Серйозну організаційну, наукову і методичну роботу тут проводять директор Інституту фізичної культури та спорту, Олексій Тимошенко, професор Олександра Дубогай, доцент  Лариса Ареф’єва, керівник спортивного комплексу Іван Мотовиловець.

Ми пишаємось перемогою жіночої команди університету з футзалу «Біличанка-НПУ» у Чемпіонаті України і Кубку України; чемпіонами України з баскетболу (вища ліга) жіночої команди з баскетболу «Динамо-НПУ» (тренер – Володимир Рижов);

Безсумнівним успіхом є чоловічої команда університету в змаганнях з футзалу ( 3-є місце у чемпіонаті України (перша ліга).

Нас радує перемога на Всеукраїнській універсіаді з плавання студента 4 курсу Олексія Іванова (майстер спорту).

Чемпіоном України з боксу у ваговій категорій понад 91 кг став студент  4 курсу Владислав Сіренко (майстер спорту).

Друге місце з вільної боротьби на Чемпіонаті України у ваговій категорії 74 кг зайняв Іван Кальчинський, студент 3 курсу (майстер спорту).

З метою посилення реабілітаційної, фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності університету нами підписано Угоду про співпрацю з дорожньою клінічною лікарнею № 2 ст. Київ ДТГО південно-західної залізниці

Перспективна домовленості досягнуті також щодо співпраці з ФК «Динамо (Київ)». Згідно з ними за університетом закріплено повний сектор Національного стадіону «Олімпійський», де студентський і професорсько-викладацький склад має змогу безкоштовно відвідувати футбольні матчі, колективно вболівати за кращу команду держави.

Спорт, мистецтво, інші гуманітарні заходи, що проводяться в навчальних корпусах та в гуртожитках, підпорядковані головній меті – гармонійному розвиткові студентів та викладачів, аспірантів та співробітників, становленню їх культури, державницькому вихованню особистості.

Через науку і навчання, мистецтво та спорт, практичну та виховну роботу ми зміцнюємо єдність колективу, підтримуємо кожного викладача, студента, аспіранта, співробітника.

Власне, це і є гуманітарна аура університету, яка відкриває нам двері у європейський простір, утверджує в ньому авторитет учителя, національних і загальнолюдський цінностей.

                                               *     *     *

Шановні колеги!

Кожен, хто знайомився з діяльністю того чи іншого європейського університету, підтвердить: у них панує чистота і порядок, висока організованість, належне забезпечення матеріальними, насамперед, фінансовими й духовними (бібліотечними, інформаційними) ресурсами, домінує турбота про викладача, студента, співробітника, безпека життєдіяльності у навчальних корпусах і гуртожитках.

Досягнення цих норм постає у якості п’ятого основного завдання європейського розвитку нашого університету.

Наш університет – це своєрідний мегаполіс, який охоплює майже 35 тисяч студентів, близько 2 тисяч викладачів і півтори тисячі співробітників. Університет – це 20 Інститутів, 120 кафедр, десятки лабораторій, навчальних центрів. Університет – це велике господарство, яке включає в себе 8 навчальних корпусів, 7 гуртожитків, спортивний комплекс, автомобільне господарство, харчові блоки тощо.

Управляти такою системою непросто. Однак, забезпечити, привести його у міжнародний нормативно-виважений стан є надзавданням, яке – навіть при обмеженому фінансуванні – ми маємо виконати.

І перш, ніж торкнусь деяких проблемних ситуацій та завдань, хочу висловити усім працівникам – від простої прибиральниці і охоронця до студента і професора – слова сердечної вдячності за збереження майна і обладнання, раціональне використання матеріальних і фінансових ресурсів, за порядок і чистоту, у нашому спільному домі.

Фінансове, матеріально-технічне та адміністративно-господарське забезпечення діяльності університету спрямовані на організацію та виконання його основних завдань, а також на соціальний захист членів університетського колективу, створення належних умов праці та відпочинку всіх категорій працівників та осіб, що навчаються.

Обсяг запланованого фінансування на 2014-2015 навчальний рік склав 261 827,9 тис. грн.  З них, надходження з Державного бюджету України (загальний фонд) становили 164 449,1 тис.грн., за спеціальним фондом складають 97 378,0 тис.грн.

Основні видатки університету  є:

Заробітна плата з нарахуванням 76892,2 тис. грн..

Комунальні платежі 5954,5 тис. грн..

Відрядження 271,5 тис. грн..

Утримання, ремонт та обслуговування. будівель і обладнання 3705,3 тис. грн..

Послуги зв'язку, Інтернет та програмне забезпечення 964,8 тис. грн..

Видавничі послуги 45,0 тис. грн..

Поточні та капітальні ремонти приміщень 465,3 тис. грн..

Придбання бібліотечного фонду та предметів

довгострокового користування 1419,1 тис. грн..

Навчальні та господарські видатки 5490,7 тис. грн..

Разом 95509,1 тис. грн..

Витрати на виконання програм соціального захисту працівників університету (матеріальна допомога, оздоровлення, премії, доплата за шкідливі умови тощо) становили 19 мільйонів 298 тисяч гривен.

У 2014-2015 навчальному році стипендію отримували  4 775 студентів.

За звітний період університетом придбано матеріальних цінностей капітального характеру на загальну суму 679,6 тис.грн., в тому числі:

За звітний період відремонтовано: комплекс приміщень на кафедрі хореографії Інституту мистецтв;  аудиторії та допоміжні приміщення  Інституту соціальної роботи та управління;  47 аудиторій та кафедр;  проведено ремонт у книгосховищі бібліотеки; відремонтовано 1862 м2 загальної площі покрівлі учбових корпусів та гуртожитків; замінено вікна в учбових корпусах та гуртожитках площею 224 м2;  зроблено комплексний ремонт санвузлів у гуртожитках університету ( 63 блоки);  відремонтовано 6 приміщень для самопідготовки студентів у гуртожитках;  встановлено додатково 72 радіатори в кімнатах гуртожитків; проводяться роботи із комплексного ремонту та заміни застарілого протипожежного обладнання в гуртожитках; проводились роботи із модернізації електромереж та електроустаткування.

Підводячи підсумки соціально-економічного розвитку університету, із задоволенням відзначаю, що всі заплановані Програми були в основному виконані.

За останні роки склалися конструктивні, ділові стосунки ректорату і профкому викладачів та співробітників з питань соціального захисту, охорони праці, виконання умов колективного договору, матеріальної підтримки працівників університету, відпочинку в спортивно-оздоровчих таборах.

Проблем тут, звичайно, багато.

Нас очікує оптимізація структури університету, нове переселення деяких підрозділів в інші навчальні корпуси; потребують ремонту низка аудиторій, зокрема, в Інституті соціології, психології та управління, Інституті природничо-географічної науки та екології, в Інституті історичної освіти і науки.

Розподіл коштів на преміювання, оздоровлення, підтримку студентів треба поставити під жорсткий контроль викладацького (громадських організацій) та студентського активу й вирішувати ще більш прозоро, відкрито, демократично.

Це нам під силу.

Й це ще більш з’єднає колектив у єдину й велику дружню сім’ю драгоманівців, забезпечить входження у європейський освітній простір.

                                         *     *     *

Шановні колеги!

Важливою європейською нормою є практика залучення громадськості до управління університетом. Активними там є наглядові ради; вражає співпраця західних університетів з бізнесом; продуктивним є студентське самоуправління, а також діяльність громадських організацій.

Досягнення цієї норми я розглядаю у якості шостого невідкладного основного завдання входження університету у європейський простір освіти.

У нас є повне порозуміння з профспілковою організацією, якою блискуче керує шановний Іван Тихонович Горбачук.

На мій погляд, вірні висновки з критики студентів зробив Станіслав Цибін.

Потужною і перспективною є новообрана Рада студентського активу – наукового, профспілкового, адміністративного.

І нехай сьогодні у нашого студентського активу не все ще виходить, я переконаний, вони впишуть у розвиток університету свою потужну сторінку. Свідченням тому є вирішення студентами суперечливої ситуації, що склалась в Інституті розвитку дитини. Я переконаний,  студенти-активісти здатні на великі й благородні справи,  підтримую наших студентів і вимагаю такої ж підтримки з боку директора  кожного з інститутів, від завідуючих кафедр, викладачів університету.

У свою чергу, звертаю увагу студентів-активістів на необхідність завжди й у всьому детально вникати в ситуацію, навчатись жити за нормами і правилами вищої школи, не поспішати з висновками й радитись зі старшими.

Будь-які питання – важливі чи суперечливі я особисто завжди виношу на розгляд Вченої Ради університету, Профспілкової організації, Ради трудового колективу, Ради Ветеранів.

Переконаний, колективний розум є більш розмаїтим і багатим, глибоким і проникливим. В університеті працюють люди, які віддали вищій школі 50 і більше років. Цим досвідом неможна нехтувати. Модернізація освіти, запозичення кращих зразків освіти демократичних країн Європи і світу не відміняє й не перекреслює все те позитивне, що було і в освіті  України від Ярослава Мудрого, козацької педагогіки  і до наших днів.

На це нас орієнтує недавно прийнятий Закон України «Про вищу освіту», проект  Концепції модернізації психолого-педагогічної освіти України, що нині обговорюється, інші нормативні документи.

Демократизація життя університету, управління закладом – реальна перспектива його розвитку у наступний період.

Шановні колеги!

Ми вступаємо в рік, який може бути переломним як для країни загалом, так і для системи освіти. Рано чи пізно, але обов’язково закінчиться війна; з’являться кошти; більш реальною стане для нас європейська перспектива. Освіта і наука, інтелект загалом  утвердяться у якості  визнаних і стратегічних  пріоритетів перспективного суспільного розвитку.

Ми маємо не тільки спостерігати, але й власною працею наближати цей час. 

Перед нами низка завдань, першим і головним серед яких є завдання нарощування якості навчально-виховного процесу, розвиток науки, прискорення входження університету у європейський педагогічний простір.

Друге. Університет має знайти своє місце і внести посильний вклад у перемогу України над ворогом. А це – розширення волонтерського руху, патріотичне виховання молоді, участь у благодійних акціях тощо.

Уже в цьому році університет має налагодити підготовку офіцерів запасу, відродити підготовку медичних сестер, а також формування спеціалістів з військової підготовки та охоронців  для загальноосвітніх шкіл держави.

Третє. Потрібно посилити, активізувати, употужнити виконання головних Проектів університету – його  інформатизації, демократизації, упровадження дискурсних педагогічних технологій.

Четверте. Разом з Національною академією педагогічних наук університет має очолити процес реформування психолого-педагогічної освіти, Проект концепції якої недавно опублікований на сайті Міністерства освіти і науки.

П’яте і головне: університет має повноформатно заявити про себе на міжнародному європейському рівні, вийти на перші, лідерські позиції.

                                                  *     *     *

У розрізі інститутів завдання конкретизуються таким чином:

Інститут філософської освіти і науки (директор професор Іван Дробот) - спільно з Малою академією наук проведення Другої олімпіади з філософії для школярів і студентів;

Інститут іноземної філології (в.о. директора, професор Алла Зернецька) – організація та проведення першого в Україні конкурсу студентських робіт іноземною мовою;

Інститут історичної освіти і науки (директор, професор Олександр Сушко)  -  організація та проведення Всеукраїнського круглого столу з новітньої методики викладання історії;

Інститут природничо-географічної освіти та екології (директор, професор Віталій Покась) – організація викладання англійською спільно з представниками університетів Великої Британії за проектом «Оксфорд-школа»;

Інститут розвитку дитини (в.о. директора, професор Олена Уваркіна) – нормалізація ситуації в колективі, реалізація європейського вектора дошкільної освіти;

Інститут фізичного виховання та спорту (директор, професор Олексій Тимошенко) – організація та налагодження роботи Центру з фізичної реабілітації спільно з клінічною лікарнею та Міністерством оборони України;

Інститут політології і права (директор, професор Богдан Андрусишин) - відкриття (ліцензування) нових спеціальностей, зокрема, кримінальний процес, судові експертизи тощо;

Інженерно-педагогічний інститут (директор, професор Микола Корець) – ліцензування спеціальностей документознавство, охорона праці, транспорт;

Інститут інформатики (директор, професор Анатолій Кудін) – практична реалізація спеціальності «Програмна інженерія»; проведення ряду міжнародних форумів програмістів;

Інститут соціальної роботи та Управління (директор, професор Алла Ярошенко) – ліцензування та впровадження спеціалізації «соціальна реабілітація»;

Інститут управління та економіки освіти (директор, професор Володимир Бех) – відкриття школи менеджменту рівня МВА з французькими партнерами;

Інститут соціології, психології та соціальних комунікацій (директор, академік Володимир Євтух) – проведення циклу експрес семінарів «Виховання юного патріота»;

Інститут педагогіки та психології (директор, академік Володимир Бондар) – впровадження концепції взаємного оцінювання: студент (учень) – педагог (учитель).

Інститут української філології та літературної творчості мені Андрія Малишка (директор, професор Анатолій Висоцький) – ліцензування та впровадження спеціальностей «журналістика» та «бібліотекознавство»;

Інститут перепідготовки та підвищення кваліфікації (директор, професор Володимир Ісаєнко) – вдосконалення нормативної бази процес перепідготовки кадрів;

Фізико-математичний інститут (директор, професор Микола Працьовитий) – організація Всеукраїнської наукової конференції з математики та фізики для студентів та молодих науковців.

Інститут корекційної педагогіки та психології (директор, академік Віктор Синьов) – організація Всеукраїнського круглого столу «Університети України у системному науковому, методичному та кадровому забезпеченні спеціальної освіти в умовах реформування вищої школи».

Інститут мистецтв (директор, академік Анатолій Авдієвський) – має налагодити ефективну систему відбору абітурієнтів для навчання в університеті: переконаний, у вокал чи хореографію мають попасти ті, у кого є природні задатки, здібності, талант, зрештою, а не ті, як це не парадоксально, хто має вищі бали з історії чи математики! Предметні комісії мають дослухатись до думки й оцінки класиків – Авдієвського, Вантуха, Гурця, до митців, слава яких гримить у всьому світі.

Інститут аспірантури, магістратури, докторантури (директор, професор Володимир Савельєв) – разом з предметними інститутами має упорядкувати програми вступних іспитів, опублікувати їх єдиним збірником разом з методичними рекомендаціями.

Вечірній факультет (декан – професор Людмила Ширяєва) - впровадження викладання навчальних курсів з «Вікової та педагогічної психології» для студентів спеціальності «Мова і література (іноземна)» англійською мовою.

                                                     *     *     *

Шановні колеги!

Новий навчальний рік розпочинається в плетиві складних економічних, політичних і соціокультурних суперечностей.

Разом з тим, ми бачимо й інше: на горизонті з’являються перші промені покращення ситуації, стабільності, зростання.

Цей час ми маємо наближати власною працею, кожен на своєму робочому місці. Разом з суспільством, державою, Урядом і Президентом України.

Суспільство йде вперед. Для його прискорення потрібні молоді, креативні, амбітні особистості, першу путівку в життя яким виписує вчитель.

Ми готуємо такого вчителя, як і готуємо фахівців іншого профілю – юристів, економістів, політологів, психологів, соціологів, екологів тощо.

Переконаний, кожен з нас виявиться гідним викликові часу і зробить усе необхідне для розвитку університету і процвітання держави.

Дякую за увагу!»

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter