Головна / НОВИНИ / Архів новин

 

1

106

5,1

134,5

9,2

173,4

1,1

106,6

5,2

135,4

9,3

174,3

1,2

107,2

5,3

136,4

9,4

175,3

1,3

107,8

5,4

137,3

9,5

176,2

1,4

108,4

5,5

138,3

9,6

177,2

1,5

109

5,6

139,2

9,7

178,1

1,6

109,6

5,7

140,2

9,8

179,1

1,7

110,2

5,8

141,1

9,9

180,0

1,8

110,8

5,9

142,1

10

181,0

1,9

111,4

6

143,0

10,1

181,9

2

112

6,1

144,0

10,2

182,9

2,1

112,6

6,2

144,9

10,3

183,8

2,2

113,2

6,3

145,9

10,4

184,8

2,3

113,8

6,4

146,8

10,5

185,7

2,4

114,4

6,5

147,8

10,6

186,7

2,5

115

6,6

148,7

10,7

187,6

2,6

115,6

6,7

149,7

10,8

188,6

2,7

116,2

6,8

150,6

10,9

189,5

2,8

116,8

6,9

151,6

11

190,5

2,9

117,4

7

152,5

11,1

191,4

3

118

7,1

153,5

11,2

192,4

3,1

118,6

7,2

154,4

11,3

193,3

3,2

119,2

7,3

155,4

11,4

194,3

3,3

119,8

7,4

156,3

11,5

195,2

3,4

120,4

7,5

157,3

11,6

196,2

3,5

121

7,6

158,2

11,7

197,1

3,6

121,6

7,7

159,2

11,8

198,1

3,7

122,2

7,8

160,1

11,9

199,0

3,8

122,8

7,9

161,1

12

200,0

3,9

123,4

8

162,0

4

124,0

8,1

163,0

4,1

125,0

8,2

163,9

4,2

125,9

8,3

164,9

4,3

126,9

8,4

165,8

4,4

127,8

8,5

166,8

4,5

128,8

8,6

167,7

4,6

129,7

8,7

168,7

4,7

130,7

8,8

169,6

4,8

131,6

8,9

170,5

4,9

132,6

9

171,5

5

133,5

9,1

172,4

 

  1. Список вступників, які мають цільове направлення, впорядковується за кількістю балів від більшого до меншого. У списку виділяються вступники, які рішенням Приймальної комісії рекомендовані до зарахування відповідно до виділеної квоти.
  2. Рейтинговий список вступників формується за категоріями у такій послідовності:
    1. особи, які мають право на зарахування поза конкурсом;
    2. особи, які рекомендовані до зарахування за результатами співбесіди;
    3. особи, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів;
    4. особи, які зараховуються за конкурсом.
  3. До рейтингового списку не включаються особи, рекомендовані до зарахування на місця цільового прийому.
  4. У межах кожної зазначеної категорії рейтинговий список впорядковується:
    1. за конкурсним балом від більшого до меншого;
    2. урахуванням права на першочергове зарахування при однаковому конкурсному балі у порядку додержання підстав для його набуття.
  5. У рейтинговому списку зазначаються:
    1. прізвище, ім’я та по батькові вступника;
    2. бали сертифіката Українського центру оцінювання якості освіти (вступних випробувань, що проводить університет) з конкурсних предметів, середній бал документа про повну загальну середню освіту;
    3. результати творчих конкурсів, якщо такі передбачені;
    4. конкурсний бал вступника;
    5. наявність підстав для вступу поза конкурсом;
    6. наявність підстав для вступу за результатами співбесіди з відміткою про результати співбесіди;
    7. наявність визначних успіхів у вивченні профільних предметів із зазначенням предмета та олімпіади;
    8. наявність права на першочергове зарахування.
  6. Рейтингові списки вступників оприлюднюються шляхом розміщення на інформаційних стендах Приймальної комісії та веб-сайті НПУ імені М.П.Драгоманова із зазначенням категорій списку та конкурсного бала кожного вступника. Зазначені списки оновлюються Приймальною комісією щодня протягом строку проведення конкурсного відбору.

 

  1. Зараховуються поза конкурсом:
    1. особи, яким відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» надане таке право;
    2. діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, а також особи з їх числа віком від 18 до 23 років відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.94 № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» (зі змінами);
    3. інваліди Iта IIгруп та діти-інваліди віком до 18 років, яким не протипоказане навчання за обраним напрямом (спеціальністю), відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»;
    4. особи, яким відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» надане таке право;
    5. діти, чиї батьки загинули або стали інвалідами на вугледобувних підприємствах, при вступі на навчання за гірничими спеціальностями відповідно до Указу Президента України від 19.05.99 № 524 «Про державну допомогу дітям, які вчаться за гірничими спеціальностями і чиї батьки загинули або стали інвалідами на вугледобувних підприємствах»;
    6. діти військовослужбовців Збройних Сил України, інших військових формувань, працівників правоохоронних органів, які загинули під час виконання службових обов’язків, відповідно до Указу Президента України від 21.02.2002 № 157 «Про додаткові заходи щодо посилення турботи про захисників Вітчизни, їх правового і соціального захисту, поліпшення військово-патріотичного виховання молоді»;
    7. члени сімей шахтарів та гірничорятувальників, які загинули внаслідок аварії на орендному підприємстві «Шахта імені О.Ф. Засядька», згідно з додатком 6 до постанови Кабінету Міністрів України від 09.01.2008 № 6 «Деякі питання соціального захисту членів сімей загиблих шахтарів та гірничорятувальників»;
    8. особи, яким відповідно до Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» надане таке право.
  2. Зазначені особи   зараховуються поза конкурсом лише за умови подання оригінала  сертифіката Українського центру оцінювання якості освіти (одержанні відповідної кількості балів на вступних випробуваннях, що проводить вищий навчальний заклад) не нижче встановленої цими Правилами мінімальної кількості балів, оригіналів документа про освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень та додатка до нього, оригінала медичної довідки  та інших документів, що засвідчують право на прийом поза конкурсом.
  3. Кількість місць встановлюється Приймальною комісією НПУ імені М.П.Драгоманова за погодженням з Міністерством освіти і науки і не повинна бути менше 25 відсотків обсягу державного замовлення з кожного напряму підготовки (спеціальності), доведеного   Університету.
  4. У випадку встановлення такої квоти зарахування осіб відбувається відповідно до суми набраних балів за сертифікатом Українського центру оцінювання якості освіти (одержання відповідної кількості балів на вступних випробуваннях, які проводить НПУ імені М.П.Драгоманова) та середнього бала документа про повну загальну середню освіту.
  5. Право на першочергове зарахування
    1. Право на першочергове зарахування до НПУ імені М.П.Драгоманова мають:
      1. особи, яким відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» надане таке право;
      2. особи,  яким  відповідно  до  Указу  Президента  України від 21.02.2002 № 157 «Про додаткові заходи щодо посилення турботи про захисників Вітчизни, їх правового і соціального захисту, поліпшення військово-патріотичного виховання молоді» надане таке право;
      3. особи, яким відповідно до Закону України «Про охорону дитинства» надане таке право; 
      4. особи,  яким  відповідно  до  Указу  Президента  України від 12.09.2007 № 849 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 4 вересня 2007 року «Про основні напрями фінансового забезпечення заходів щодо підвищення життєвого рівня населення у 2008 році» надане таке право;
      5. випускники старшої школи (повна загальна середня освіта), які нагороджені золотою або срібною медаллю, при вступі на основі повної загальної середньої освіти;
      6. особи, які проживають на території населеного пункту, якому відповідно до Закону України «Про статус гірських населених пунктів в Україні» надано статус гірського.

 

  1. За результатами співбесіди зараховуються до НПУ імені М.П.Драгоманова особи, яким Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», надане таке право.
  2. Програми співбесід із зазначеними категоріями осіб затверджує голова Приймальної комісії.
  3. Особи, які за наслідками співбесіди не рекомендовані до зарахування на навчання, мають право брати участь у конкурсі на загальних засадах, якщо вони подали Приймальній комісії сертифікати Українського центру оцінювання якості освіти з кількістю балів, не менше встановлених Приймальною комісією з конкурсних предметів.

 

  1. Цільовий прийом організовується:
    1. відповідно до пункту 6 статті 22 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особи з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи, які проживають на територіях радіоактивного забруднення і направлені на навчання згідно з планом цільової підготовки або договорами з підприємствами, зараховуються поза конкурсом при поданні сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти з кількістю балів не нижче встановленого цими Правилами рівня;
    2. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.06.99 № 1159 «Про підготовку фахівців для роботи в сільській місцевості»;
  2. Установлені квоти цільового прийому оголошуються разом з обсягом державного замовлення на підготовку фахівців з кожного напряму підготовки (спеціальності).
  3. Учасники цільового прийому, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.99 № 1159 «Про підготовку фахівців для роботи в сільській місцевості», зараховуються за окремим конкурсом на навчання на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра. Конкурс відбувається відповідно до суми набраних балів.
  4. Особи, які не зараховані на цільові місця за окремим конкурсом, можуть брати участь у конкурсі на загальних засадах.

 

Етапи вступної компанії

Денна форма навчання

Навчання без відриву від виробництва

вступники на основі базової та повної

вищої освіти

Початок прийому заяв та документів

25 червня 2010 року

Закінчення прийому заяв та документів від осіб, які мають складати вступні випробування, що проводить університет

22 липня 2010 року

Строки проведення вступних екзаменів та творчих конкурсів

23 липня – 4 серпня  2010 року

Термін оприлюднення рейтингового списку вступників

не пізніше 5 серпня 2010 року

Терміни зарахування вступників:

          - за державним замовленням

          -за кошти фізичних та юридичних осіб - після зарахування на місця державного замовлення відповідного напряму підготовки (спеціальності)

 

— до 12 серпня;

 

 

 

— не пізніше 25 серпня

 

 
  1. Вступник може подати заяву та документи не більше ніж до п’яти вищих навчальних закладів України та не більше ніж на три напрями підготовки (спеціальності) у кожном у з них, про що робиться відмітка на зворотному боці сертифіката Українського центру оцінювання якості освіти, засвідчена печаткою приймальної комісії вищого навчального закладу. Вступники особисто подають заяву про вступ до НПУ імені М.П.Драгоманова, в якій вказують напрям підготовки (у разі вступу на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра) або спеціальність (у разі вступу на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, магістра) та форму навчання.
  2. До заяви вступник додає:
    1. документ державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього, за особистим вибором оригінали або завірені копії;
    2. медичну довідку за формою 086-о або її копію;
    3. копію ідентифікаційного коду;
    4. шість кольорових фотокарток розміром 3 х 4 см.
    5. Паперову папку на зав’язках
    6. Два конверти з марками по Україні
  3.           Вступні випробування та конкурсний відбір
    1. Для конкурсного відбору осіб при прийомі на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційнихрівнів  магістра та спеціаліста використовується рейтинговий принцип на основі наступного підходу до   формування рейтингу.
    2. Вступники до магістратури НПУ імені М.П.Драгоманова (крім вступників до Інституту іноземної філології, які вступають на спеціальності «англійська мова», «французька  мова», «німецька мова», «іспанська  мова»,  « італійська мова») складають
      1. вступне фахове випробування;
      2. вступне випробування з іноземної мови.
    3. Вступники до магістратури Інституту іноземної філології,  які вступають на спеціальності «англійська мова», «французька  мова», «німецька мова», «іспанська  мова»,  «італійська мова», складають лише вступне фахове випробування з іноземної мови.
    4. Особи, що вступають на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, складають вступне фахове випробування.
    5. Вступні випробування оцінюються  за стобальною  шкалою (від 100 до 200 балів).   До суми балів, отриманих під  час вступних фахових випробувань додається середній бал (з округленням до десятих) додатка до диплому про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень у стобальній  університетській шкалі (від 0 до 100 балів).   Оцінки з додатка до диплому про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень, які виставлені за національною шкалою, враховуються таким чином: «задовільно» відповідає «65», «добре» відповідає «80», «відмінно» відповідає «95».
    6. При формуванні рейтингу береться до уваги:
      1. наявність опублікованих статей за обраною спеціальністю у наукових рецензованих  журналах (1 стаття – 10 балів);
      2. наявність доповідей на всеукраїнських та міжнародних конференціях за обраною спеціальністю (1 доповідь - 4 бали);
      3. наявність диплома призера  міжнародних олімпіад (один диплом – 20 балів) ,  всеукраїнських фахових олімпіад та конкурсів наукових робіт (1 диплом – 10 балів),  університетських фахових олімпіад (1 диплом – 4 бали) .
    7. Абітурієнти, що набрали на  вступному випробуванні менше 124 балів,  не можуть бути  зарахованими до НПУ імені М.П.Драгоманова.
    8. Сума всіх балів складає рейтингову оцінку, мінімальна межа якої встановлюється Приймальною комісією НПУ за рекомендацією Вченої ради відповідного інституту.  Конкурсне зарахування вступників  до університету здійснюється за окремим конкурсом з кожної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня на підставі їх  рейтингової оцінки.
    9. При рівності конкурсних балів переважне право на зарахування мають:
      1. переможці міжнародних та всеукраїнських студентських олімпіад;
      2. випускники, які мають наукові публікації за обраною спеціальністю та інші наукові здобутки;
      3. випускники, які працюють в системі освіти і мають більший стаж практичної роботи за обраною спеціальністю (відповідність встановлюється Приймальною комісією);
      4. випускники, які мають вищий середній бал додатку до диплома.
    10. Особи, які без поважних причин не з’явилися на вступні екзамени та творчі конкурси у визначений розкладом час, особи, знання яких було оцінено балами нижче встановленого цими Правилами мінімального рівня, а також особи, які забрали документи після дати закінчення прийому документів, до участі в наступних вступних екзаменах, творчих конкурсах та у конкурсному відборі не допускаються.

 

 

Етапи вступної компанії

Денна форма навчання

 

Навчання без відриву від виробництва

 

Початок прийому заяв та документів

15 липня 2010 року

15 липня 2010 року

Закінчення прийому заяв та документів від осіб, які мають право складати вступні випробування, що проводить університет

22 липня 2010 року

22 липня 2010 року

Закінчення прийому заяв та документів від осіб, які не складають вступних випробувань і не проходять творчі конкурси

31 липня 2010 року

31 липня 2010 року

Строки проведення вступних екзаменів та творчих конкурсів

23–31 липня

 2010 року

23  –  31 липня

2010 року

Термін оприлюднення рейтингового списку вступників

не пізніше

1 серпня 2010 року

не пізніше

3 серпня 2010 року

Терміни зарахування вступників:

          - за державним замовленням

          -за кошти фізичних та юридичних осіб - після зарахування на місця державного замовлення відповідного напряму підготовки (спеціальності)

 

—  до 08 серпня;

 

— не пізніше 25 серпня

 

— до 10 серпня;

 

— не пізніше 25 серпня

 

  1. Вступник може подати заяву та документи не більше ніж до п’яти вищих навчальних закладів України та не більше ніж на три напрями підготовки (спеціальності) у кожном у з них, про що робиться відмітка на зворотному боці сертифіката Українського центру оцінювання якості освіти, засвідчена печаткою приймальної комісії вищого навчального закладу. Вступники особисто подають заяву про вступ до НПУ імені М.П.Драгоманова, в якій вказують напрям підготовки (у разі вступу на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра) або спеціальність (у разі вступу на навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста, магістра) та форму навчання.
  2. До заяви вступник додає:
    1. документ державного зразка про раніше здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень, на основі якого здійснюється вступ, і додаток до нього, за особистим вибором оригінали або завірені копії;
    2. медичну довідку за формою 086-о або її копію;
    3. Сертифікати УЦОЯО (відповідно напрямку підготовки)
    4. копію ідентифікаційного коду;
    5. шість кольорових фотокарток розміром 3 х 4 см.
    6. Паперову папку на зав’язках
  3. Вступники мають право подавати сертифікат Українського центру оцінювання якості освіти, виданий у 2008, або у 2009, або у 2010 році.
  4. Відповідність сертифікатів
    Приймальна комісія здійснює перевірку відповідності сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти базі даних цього центру та участі вступників у зовнішньому незалежному оцінюванні. Письмове підтвердження Українським центром оцінювання якості освіти невідповідності сертифіката є підставою для відмови абітурієнтам щодо їх участі у конкурсі та зарахуванні на навчання. У разі зарахування таких абітурієнтів наказ про зарахування анулюється.
  5. Цільовий прийом
    Особи, які вступають на підготовку за державним замовленням на умовах цільового прийому згідно з установленими квотами, додають направлення, видане відповідними органами освіти Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а також міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, організаціями, установами, що уклали договори з НПУ імені М.П.Драгоманова відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист
  6. Особи, які мають право на вступ у порядку цільового прийому, поза конкурсом, за результатами співбесіди
    Документи, що дають право на вступ у порядку цільового прийому, поза конкурсом, за результатами співбесіди, які засвідчують досягнення визначних успіхів у вивченні профільних предметів, які дають право на першочергове зарахування при однаковому конкурсному балі, вступник подає (пред’являє, у випадку подання їх копій) особисто у терміни, визначені для прийому документів. У ці ж терміни вступники мають право подати до Приймальної комісії інші додаткові документи, які, на їх думку, можуть бути взяті до уваги при конкурсному відборі.
  7. Допуск до участі у конкурсі за результатами вступних випробувань на основі повної загальної середньої освіти
    1. Право брати участь у конкурсі за результатами вступних екзаменів з конкурсних предметів або за результатами зовнішнього незалежного оцінювання за їх вибором мають особи з обмеженими фізичними можливостями (інваліди І та ІІ груп, діти-інваліди).
    2. Право брати участь у конкурсі за результатами вступних екзаменів з конкурсних предметів в Університеті в разі їх неучасті у зовнішньому незалежному оцінюванні мають:
      1. громадяни України, звільнені зі строкової військової служби в рік вступу;
      2. військовослужбовці рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом при вступі на заочну форму навчання;
      3. особи, що мають захворювання, вказані в переліку захворювань, що можуть бути перешкодою для проходження громадянами зовнішнього незалежного оцінювання, встановленому Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України, для яких Український центр оцінювання якості освіти не може забезпечити проходження незалежного зовнішнього оцінювання навчальних досягнень.
    3. Право брати участь у конкурсі за результатами зовнішнього незалежного оцінювання або за результатами вступних випробувань з конкурсних предметів в НПУ імені М.П.Драгоманова  за їх вибором при вступі на навчання без відриву від виробництва мають особи, які отримали повну загальну середню освіту у 2007 році і раніше.
  8. Вступні випробування та конкурсний відбір
    1. Для конкурсного відбору осіб, які на основі повної загальної середньої освіти вступають до НПУ імені М.П.Драгоманова для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра, зараховуються бали сертифіката Українського центру оцінювання якості освіти з предметів, визначених Переліком конкурсних предметів у сертифікаті Українського центру оцінювання якості освіти (вступних екзаменів, творчих конкурсів), яким також визначаються профільні та непрофільні предмети, мінімальна кількість балів сертифіката з профільних загальноосвітніх предметів, з якими вступник допускається до участі у конкурсному відборі для зарахування на навчання. Вступник не допускається до участі у конкурсному відборі для зарахування на навчання, якщо кількість балів із відповідних загальноосвітніх предметів складає менше 124 (крім випадків, передбачених наступним абзацом).
    2. НПУ імені М.П.Драгоманова за рішенням Приймальної комісії допускає до участі у конкурсному відборі для вступу на навчання вступника, який подає сертифікат Українського центру оцінювання якості освіти, кількість балів якого з непрофільних загальноосвітніх предметів (предмета), визначених цими Правилами, нижче 124 балів за умови, якщо кількість балів з профільних загальноосвітніх предметів (предмета), визначених цими Правилами, становить не нижче 170 балів з кожного предмета.
    3. Для конкурсного відбору осіб, які на основі повної загальної середньої освіти вступають до НПУ імені М.П.Драгоманова для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня  бакалавра, враховується середній бал документа про повну загальну середню освіту з округленням до десятих частин бала (за таблицею відповідності середнього бала документа про повну загальну середню освіту, обрахованого за 12-бальною шкалою, значенням 200-бальної шкали, встановленою в додатку 4 до цих Правил) шляхом додавання до суми балів сертифіката з конкурсних предметів. Оцінки з документа про повну загальну середню освіту, які виставлені за 5-бальною шкалою, враховуються таким чином: «3» відповідає «6», «4» відповідає «9», «5» відповідає «12». При використанні інших шкал оцінювання порядок перерахунку визначає Приймальна комісія НПУ імені М.П.Драгоманова.
    4. Конкурсний бал особи, яка вступає на основі повної загальної середньої освіти, обчислюється як сума балів визначених цими правилами предметів із сертифіката Українського центру оцінювання якості освіти, середнього бала документа про повну загальну середню освіту, результатів творчих конкурсів та вступних екзаменів у передбачених цими правилами випадках, що оцінюються за шкалою від 100 до 200 балів.
    5. Творчі конкурси з напрямів підготовки 6.020202 Хореографія,  6.020204 Музичне мистецтво, 6.020205 Образотворче мистецтво, 6.020207 Дизайн проводяться у формі комплексного фахового випробування, порядок проведення та вимоги до  якого відбиті у програмах відповідних творчих конкурсів.
    6. При вступі на навчання за напрямами  підготовки 6.010201 Фізичне виховання, 6.010202 Спорт, 6.010203 Здоров"я людини абітурієнти складають тестові випробування з фахової підготовки, порядок проведення та вимоги до  яких відображені  у програмі.
    7. Вступні випробування оцінюються  за стобальною  шкалою (від 100 до 200 балів).   До суми балів, отриманих під  час вступних фахових випробувань додається середній бал (з округленням до десятих) додатка до диплому про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень у стобальній  університетській шкалі (від 0 до 100 балів).   Оцінки з додатка до диплому про здобутий освітньо-кваліфікаційний рівень, які виставлені за національною шкалою, враховуються таким чином: «задовільно» відповідає «65», «добре» відповідає «80», «відмінно» відповідає «95».
    8. Абітурієнти, що набрали на  вступному випробуванні менше 124 балів,  не можуть бути  зарахованими до НПУ імені М.П.Драгоманова.
    9. Сума всіх балів складає рейтингову оцінку, мінімальна межа якої встановлюється Приймальною комісією НПУ за рекомендацією Вченої ради відповідного інституту.  Конкурсне зарахування вступників  до університету здійснюється за окремим конкурсом з кожної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня на підставі їх  рейтингової оцінки.
    10. Для конкурсного відбору осіб при прийомі на навчання за скороченими термінами підготовки бакалавра  використовується середній бал документа про неповну вищу освіту з округленням до десятих частин бала (за 5-бальною шкалою) шляхом додавання до результатів творчих конкурсів (вступних фахових випробувань) з конкурсних предметів, що оцінюються за шкалою від 100 до 200 балів.
  9. Цільовий прийом до НПУ імені М.П.Драгоманова 
    1. Цільовий прийом організовується:
      1. відповідно до пункту 6 статті 22 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особи з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи, які проживають на територіях радіоактивного забруднення і направлені на навчання згідно з планом цільової підготовки або договорами з підприємствами, зараховуються поза конкурсом при поданні сертифікатів Українського центру оцінювання якості освіти з кількістю балів не нижче встановленого цими Правилами рівня;
      2. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.06.99 № 1159 «Про підготовку фахівців для роботи в сільській місцевості»;
    2. Установлені квоти цільового прийому оголошуються разом з обсягом державного замовлення на підготовку фахівців з кожного напряму підготовки (спеціальності).
    3. Учасники цільового прийому, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.99 № 1159 «Про підготовку фахівців для роботи в сільській місцевості», зараховуються за окремим конкурсом на навчання на здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра. Конкурс відбувається відповідно до суми набраних балів.
    4. Особи, які не зараховані на цільові місця за окремим конкурсом, можуть брати участь у конкурсі на загальних засадах.
  10. Зарахування за співбесідою
    1. За результатами співбесіди зараховуються до НПУ імені М.П.Драгоманова особи, яким Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», надане таке право.
    2. Програми співбесід із зазначеними категоріями осіб затверджує голова Приймальної комісії.
    3. Особи, які за наслідками співбесіди не рекомендовані до зарахування на навчання, мають право брати участь у конкурсі на загальних засадах, якщо вони подали Приймальній комісії сертифікати Українського центру оцінювання якості освіти з кількістю балів, не менше встановлених Приймальною комісією з конкурсних предметів.

Пояснювальна записка

 

Вступне фахове випробування з дисципліни «Образотворче мистецтво» на базі середньої школи буде проводитися у формі екзамену, який передбачає виконання завдання:

-  Малюнок гіпсової голови з натури (олівець, папір формату 30х40 см);

- Живопис. Натюрморт з предметів побуту (акварель, папір формату 30х40 см);

         Вступне фахове випробування проводиться індивідуально як виконання авторського зразка живописного натюрморту (в техніці акварельного живопису) і малюнку (графітним олівцем) кожен, протягом 4 академічних годин. Роботи оцінюють члени предметної комісії, склад якої затверджений наказом університету.        Оцінювання рівня знань абітурієнтів проводиться членами предметної комісії відповідно до критеріїв оцінювання. Загальний бал оцінювання рівня якості виконання екзаменаційного завдання абітурієнтом виводиться за результатом обговорення членами комісії особистих оцінок його роботи. Бали (оцінки) вступного фахового випробовування виголошуються головою (заступником голови) предметної комісії усім абітурієнтам, хто приймав участь у випробовуванні.

         Загальний термін проведення вступного фахового випробовування з дисципліни «Образотворче мистецтво» на базі середньої школи не повинен перевищувати 4 академічні години з окремої техніки.

         В ході вступного фахового випробовування абітурієнти мають продемонструвати належний рівень володіння всім комплексом вмінь з окресленої техніки живопису й малюнку.

         При висвітленні теоретичних питань абітурієнту необхідно продемонструвати знання з теорії образотворчого мистецтва.

 

 

На іспиті вступник має виконати два завдання:

 

1.Малюнок гіпсової голови з натури (олівець, папір формату 30х40 см)

 

Вступник повинен:

  • володіти технологією роботи на папері твердими і м’якими олівцями, що застосовують у тональному світлотіньовому зображенні;
  • володіти характерними особливостями художньо-виразного лінійного малюнка;
  • виконувати засобами художньо-лінійного зображенняоб’ємніформи(куб, циліндр, піраміда тощо);
  • володіти загальними відомостями з перспективи;
  • передавати скорочення плоских та об’ємних фігур відносно лінії горизонту;
  • володіти методами побудови перспективних зображень предметів комбінованої форми;
  • будувати тіні у перспективі;
  • відтворювати засобами художнього лінійного малюнка просторові співвідношення об’ємної форми одного предмету;
  • виконувати різновиди штрихів, виявляти ступені тональних градацій;
  • визначати характер світлотіньових градацій;
  • виявляти м’які та контрастні тональні співвідношення;
  • володіти основами пластики голови людини;
  • передавати характерні пропорційні співвідношення різних типів загальної форми гіпсової голови людини;
  • зображувати гіпсову голову в різних положеннях;
  • виконувати начерки гіпсової голови в різних поворотах;
  • використовувати основні графічні художньо-виразнізасоби композиції;
  • виконувати роботу послідовно, від загального до часткового;
  • завершувати роботу проробкою деталей та узагальненням, доводячи до цілісності та художньої виразності.

 

Критерії оцінювання

 

Об’єктивність в оцінюванні робіт з рисунка досягається на основі конкретних критеріїв, які визначають рівень знань, умінь і навичок вступників в цій сфері. Такими критеріями є: композиція, технічна грамотність, образність.

 

І. Композиція (закони, правила, прийоми, засоби)

 

26-34 балів– грамотне розміщення рисунка на форматі (картинній площині), дотримана рівновага та ритмічність частин, враховано основні закономірності композиції

 

17-25 балів–  незначні помилки в композиції рисунка

 

8-16 балів– порушено основні закономірності композиції рисунка

 

0-7 балів– композиційне вирішення рисунку виконане з грубими помилками

 

ІІ. Технічна грамотність (закономірності перспективи, пластичної анатомії, світлотіньової передачі форми)

 

26-34 балів– в рисунку пропорції, форми гіпсової голови, її просторове положення виконані професійно грамотно, творчо, на основі закономірностей перспективи, пластичної анатомії, світлотіні

 

17-25 балів – допущені незначні помилки в образотворчій грамоті

 

8-16 балів– допущено значні помилки у передачі пропорцій гіпсової голови, її конструктивної будови, виявленні світлотіні та ін.

 

0-7 балів– рисунок, його пропорції, конструктивна будова, форма, світлотінь передані з недопустимими помилками

 

 

ІІІ. Образність (художня виразність)

 

25-32 балів– рисунок гіпсової голови людини зображений виразно, сприймається образно, цілісно, вдало використані світлотіні, динаміка, ритм тощо

 

17-24 балів– незначні помилки у створенні образного рішення гіпсової голови

 

8-16 балів– рисунок гіпсової голови сприймається маловиразним

 

0-7 балів– відсутня гармонійна цілісність  рисунка гіпсової голови

 

 

2. Живопис. Натюрморт з предметів побуту (акварель, папір формату 30х40 см)

 

Вступник повинен:

  • володіти загальними відомостями з перспективи;
  • передавати скорочення плоских та об’ємних фігур відносно лінії горизонту;
  • володіти методами побудови перспективних зображень предметів комбінованої форми;
  • виявляти об’ємність і положення кількох предметів у просторі;
  • виконувати поетапне зображення лінійного конструктивного малюнка натюрморту;
  • виявляти м’які та контрастні тональні співвідношення;
  • визначати акцентовану частину композиції натюрморту (величиною або контрастним тональним співвідношенням предметів);
  • володіти технологією роботи на папері акварельними фарбами, що застосовують у кольоровому зображенні;
  • використовувати пензлі різного розміру і форми для роботи з аквареллю;
  • володіти основними прийомами роботи акварельними фарбами по сухій та по зволоженій повер­хні паперу;
  • виявляти зоровий центр композиції натюрморту;
  • компонувати натюрморт у форматі (горизонтального і вертикального напрямку);
  • позначати місце лінії горизонту в поєднанні зі змістом композиції натюрморту;
  • побудувати композицію натюрморту із складових елементів, враховуючи пропорції, просторові співвідношення, тональні градації;
  • володіти основами знань з кольорознавства;
  • виявити основні кольорові акценти;
  • ескізувати і послідовно ство­рювати натюрморт від зага­льних окреслень головного і складових елементів композиції до лінійного, тона­льного і кольорового завершення, з вияв­ленням цілісності форми тазмісту;
  • використовувати основні графічні та живописні художньо-виразними засобами композиції;
  • виявляти статику або дина­міку композиційного рішення натюрморту, намагаючись створювати певний настрій світлотіньови­ми градаціями та кольором;
  • виконувати роботу послідовно, від загального до часткового;
  • завершувати роботу проробкою деталей та узагальненням, доводячи до цілісності та художньої виразності;
  • виявляти цілісність і повноту об’ємно-просторового сприймання світу, здатність аналізувати і передавати засобами образотворчого мистецтва найтиповіші риси предметів і явищ, форму, фактуру, об’єм, колір, положення в просторі тощо.

 

Критерії оцінювання

 

Об’єктивність оцінювання живописних робіт досягається на основі встановлених критеріїв, які визначають рівень знань, умінь та навичок вступників у техніці акварель. Такими критеріями є: композиція, перспектива, правильність передачі пропорцій зображуваних предметів та особливості їх форми, виявлення форми та кольору натури засобами колористичних та світлотіньових відношень.

 

І. Композиція

 

20-25 балів– правильне розміщення предметів на картинній площині, знайдена рівновага відносно композиційного центру, створено відчуття просторовості, досягнута цілісність сприйняття

 

13-19 балів– незначні помилки в композиційній побудові

 

7-12 балів– композиція сприймається задовільно, але є маловиразною

 

0-6 балів– композиційна будова незадовільна, відсутні правильне розміщення предметів та цілісність сприйняття

 

 

ІІ. Перспектива

 

20-25 балів– правильно відтворена глибина простору, з урахуванням переднього, середнього та заднього планів; у формі предметів враховано перспективне скорочення згідно закону перспективної побудови;

 

13-19 балів– незначні помилки в просторовому розміщенні предметів;

 

7-12 балів– перспективне скорочення предметів виконане задовільно; просторове рішення маловиразне;

 

0-6 балів– перспектива складових натюрморту передана незадовільно.

 

 

ІІІ. Правильність передачі пропорцій зображуваних предметів та особливостей їх форми

 

20-25 балів– пропорції зображуваних предметів та особливості їх форми передані бездоганно;

 

13-19 балів – незначні помилки, допущені в зображенні форм предметів;

 

7-12 балів– пропорції сприймаються задовільно, характерні особливості предметів маловиразні;

 

0-6 балів– пропорції мають значні відхилення, характер зображуваних предметів передано незадовільно.

 

IV. Виявлення форми та кольору натури засобами колористичних та світлотіньових відношень

 

20-25 балів– правильне виявлення співвідношень теплих і холодних тонів, форма відтворена колористичними засобами;

 

13-19 балів– незначні помилки, допущені у виявлені форми кольором і світлотінню;

 

7-12 балів– виявлення форми задовільне, кольорове вирішення маловиразне;

 

0-6 балів– форма виявлена незадовільно, колористичне рішення не відповідає натурі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КРИТЕРІЇ

оцінювання екзаменаційних завдань абітурієнтів

 Інституту педагогіки і психології

на вступному фаховому випробуванні з образотворчого мистецтва

 

 

Рівень

Кількісна характеристика

рівня

Характеристика роботи абітурієнта

Живопис

Малюнок

Низький

100-123

Композиційна будова незадовільна, відсутні правильне розміщення предметів та цілісність сприйняття; перспектива складових натюрморту передана незадовільнопропорції мають значні відхилення, характер зображуваних предметів передано незадовільно; форма виявлена незадовільно, колористичне рішення не відповідає натурі.

 

 

 

Композиційне вирішення рисунку виконане з грубими помилками; рисунок, його пропорції, конструктивна будова, форма, світлотінь передані з недопустимими помилками;

відсутня гармонійна цілісність  рисунка гіпсової голови.

Задовільний

124-149

Композиція сприймається задовільно, але є маловиразною;

перспективне скорочення предметів виконане задовільно; просторове рішення маловиразне; пропорції сприймаються задовільно, характерні особливості предметів маловиразні; виявлення форми задовільне, кольорове вирішення маловиразне;

 

 

Порушено основні закономірності композиції рисунка; допущено значні помилки у передачі пропорцій гіпсової голови, її конструктивної будови, виявленні світлотіні та ін.

Рисунок гіпсової голови сприймається маловиразним.

Достатній

150-174

Незначні помилки в композиційній побудові, впросторовому розміщенні предметів;незначні помилки, допущені в зображенні форм предметів,у виявлені форми кольором і світлотінню;

 

 

Незначні помилки в композиції рисунка, в образотворчій грамот;

незначні помилки у створенні образного рішення гіпсової голови.

 

 

Високий

175-200

Правильне розміщення предметів на картинній площині, знайдена рівновага відносно композиційного центру, створено відчуття просторовості, досягнута цілісність сприйняття; правильно відтворена глибина простору, з урахуванням переднього, середнього та заднього планів; у формі предметів враховано перспективне скорочення згідно закону перспективної побудови;пропорції зображуваних предметів та особливості їх форми передані бездоганно;правильне виявлення співвідношень теплих і холодних тонів, форма відтворена колористичними засобами;

 

 

Грамотне розміщення рисунка на форматі (картинній площині), дотримана рівновага та ритмічність частин, враховано основні закономірності композиції;

в рисунку пропорції, форми гіпсової голови, її просторове положення виконані професійно грамотно, творчо, на основі закономірностей перспективи, пластичної анатомії, світлотіні;

рисунок гіпсової голови людини зображений виразно, сприймається образно, цілісно, вдало використані світлотіні, динаміка, ритм тощо.

 

 

 


 Умови проведення співбесіди

з образотворчого мистецтва

 

 

         Абітурієнт повинен представити самостійні творчі роботи з образотворчого мистецтва: малюнки олівцем, фарбами, копії тощо

         Після ознайомлення з роботами члени комісії ставлять запитання, відповіді на які покажуть рівень готовності абітурієнта до засвоєння знань та умінь з предметів образотворчого циклу.

 

ПИТАННЯ:

 

  1. Які види образотворчого мистецтва Вам відомі?
  2. В яких матеріалах виконуються художні твори?
  3. Поняття перспективи в образотворчому мистецтві.
  4. За допомогою чого досягається враження об’ємної форми на малюнку, в скульптурі та в творі живопису?
  5. Назвати етапи послідовності виконання малюнку гіпсової голови з натури.
  6. Кого з видатних українських художників Ви можете назвати?
  7. Які художні твори світового та національного мистецтва Вам відомі?
  8. Які кольори відносяться до теплої, а які до холодної гами?
  9. Що означає художній термін “натюрморт”?
  10. В чому різниця між лінійним та світлотіньовим малюнком?
  11. Які особливості світлотіньового сприймання кулястої форми?
  12. Назвіть основні та похідні кольори.
  13. Які жанри образотворчого мистецтва Ви знаєте?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Укладачі– фахівці предметної комісії Інституту педагогіки і психології НПУ імені М.П.Драгоманова:

Плазовська Л.В., доцент кафедри образотворчого мистецтва;

Красноголовець  О.С., доцент кафедри образотворчого мистецтва;

Шалварова К.С., старший викладач кафедри образотворчого мистецтва.

 

Пояснювальна записка

Творчий конкурс за напрямом підготовки 6.020207 „Дизайн проводиться на підставі попередньої співбесіди та консультації абітурієнтами, під час якої вони демонструють свої творчі роботи. Співбесіда т консультація проводяться для того, щоб виявити творчий потенціа абітурієнтів та орієнтування їх щодо навчання за спеціалізаціями: „Дизайн одягу", „Дизайн середовища".

Конкурс має виявити здібності абітурієнтів щодо навичок з рисунка живопису, композиції. Абітурієнт повинен виконати випробувальні завдання, як б свідчили про художню культуру, здатність вирішувати композиційні проблеми, грамотно побудувати форму, володіти прийомами кольорового вирішення середовища.

1. Вимоги творчого конкурсу до знань і умінь абітурієнтів

напрямку підготовки 6.020207 "Дизайн" (спеціалізацій "Дизайн одягу",

"Дизайн середовища")

На творчому конкурсі до НПУ імені М.П.Драґоманова абітурієнт домашніми та роботами в університеті під час вступних випробувань з фаху має довести відповідний рівень підготовки, що могло б стати міцною базою для подальшого навчання.

Творчий конкурс з фаху проводиться у один етап:

1. Випробування з композиції - 4 год.

За  результатами   випробувань   виставляється   відповідна   сума   балів

(оцінка).

Випробування з композиції на зазначені спеціалізації мають свою специфіку, яка залежить від обраного профілю спеціалізації.

Так, на спеціалізацію "Дизайн одягу" видається таке проектне завдання: на основі формотворчих можливостей простих геометричних фігур (квадрат, коло - чорвоного кольору, трикутник - жовтого кольору, лінія -чорного) та їх трансформації (деформації, фрагментації, утворення орнаментальних структур) необхідно зробити дві композиції (статичну і динамічну), які б асоціативне нагадували костюм. Матеріали - папір, гуаш. Розмір паперу - два аркуші по пів листка ватману, розмір композиції вписується у обраний формат. Це завдання має мету перевірити здібності абітурієнтів до асоціативного мислення, композиційного варіювання висхідних елементів, загальну художню та проектну культуру.

На спеціалізацію "Дизайн середовища" проектне завдання є наступним: на основі замальовки з натури рослин (домашніх квітів) зробити декоративну обробку   силуету та   побудувати   рапортну   композицію   з трьох   частин.

Матеріали - папір, туш, гуаш. Розмір - півлистка ватману, розмір квадрату для побудови рапорту - 15 см.

Критеріямиоцінювання творчого конкурсу є наступні чинники:

  • графічна культура;
  • вміння трансформувати висхідні елементи;

-   вміння   створити   асоціативну   композицію   без   зайвого   натуралізму та геометричного примітиву;

-відчуття статики та динаміки як композиційних факторів;

-  гармонійне кольорове рішення проекту.

Якщо всі ці чинники є наявними, то екзаменаційна робота отримує вищий бал - відмінно (190 — 200 балів). В роботі має бути визначена певна графічна культура, вміння створити композицію без зайвого натуралізму та геометричного примітиву, визначити гармонійне поєднання кольорів.

Наступному критерію оцінювання (190 - 175 балів) підлягають ті роботи що не мають системних ознак єдності графічної культури, композиційного

художнього виміру, але відтворюють цілістність проекту на підставах активного композиційного рішення - орнаментального, кольорового, образотворчого.

Ще один рівень диференціації композиційної культури визначається здійсненням композиційного рішення в межах визначених критеріїв, але без виявлення композиційної домінанти, твір не має ознак завершеного та системного рішення образотворчих складових (175 - 150 балів).

Роботи, що є вищими середнього рівня, вирішують ті чи інші складові проекту неповно, фрагментарне, адже створюють образне уявлення визначеної мети проектування, заслуговують на оцінку - добре (150 - 135 бали). Тобто, можуть бути вирішені трансформативні ознаки композиції, адже не визначені кольорові чинники та ін.

Якщо абітурієнт не розрізняє елементарних вимірів композиції, то така робота в контексті інших позитивно ознак проектного завдання може бути оцінена як задовільно (150 - 124 бали).

Якщо в роботі жодна із складових не відповідає критеріям оцінювання, то вона оцінюється як - незадовільно (123 бали і менше).