Про центр
Координатор центру: доктор педагогічних наук, професор Яшанов Сергій Микитович.
Директор центру: кандидат педагогічних наук Андрій Анатолійович Братанич
Контакти: (e-mail) dragomanivski@ukr.net; тел.: (044) 234-14-50; (044) 239-30-19
Історія створення Центру
Інформаційно-обчислювальний центр
НПУ імені М. П. Драгоманова
Інформаційно-обчислювальний центр (ІОЦ) є структурним підрозділом університету, який забезпечує його діяльність з організації та підтримки технологічного, технічного й інформаційного забезпечення освітньо-продуктивної діяльності відповідно до концепції інформатизації НПУ імені М.П. Драгоманова.
Свій родовід ІОЦ веде від технічного центру КДПІ імені О.М. Горького, який здійснював упровадження технічних засобів навчання в освітній процес кафедр інституту й обладнання лекційних аудиторій комплексами технічних засобів навчання. У різні роки ним керували кандидати педагогічних наук, доценти Р.О. Захарченко та Є.О. Перепелиця.
Вагомий внесок у розбудову інформаційно-освітнього середовища НПУ імені М.П. Драгоманова, комп’ютерного забезпечення освітньої й управлінської діяльності здійснив проректор з комп’ютеризації, професор І.Г. Трегуб. Під його керівництвом у 1993 році був створений відділ комп’ютеризації та технічних засобів навчання, який очолював Л.М. Полешко.
У зв'язку зі зміною завдань тв функцій інформаційно-технологічного забезпечення підрозділів університету в 2004 році відповідно до наказу ректора на основі відділу комп’ютеризації та споріднених підрозділів було створено Центр комп'ютеризації та інформаційного забезпечення (ЦКІЗ), який очолив доктор педагогічних наук, професор С.М. Яшанов, а з 2016 року – кандидат педагогічних наук А.А. Братанич.
У 2016 році Центр комп'ютеризації та інформаційного забезпечення було перейменовано на Інформаційно-обчислювальний центр (ІОЦ). Нині до складу ІОЦ належать експлуатаційно-технологічний відділ і відділ інформаційно-програмного забезпечення.
Метою створення ІОЦ були розробка, впровадження та забезпечення підтримки сучасних інформаційних технологій в усіх сферах діяльності університету. Відповідно до цієї мети на працівників ІОЦ було покладено виконання таких основних завдань: формування мережі Інтранет університету; розробка проектів поступової розбудови інформаційної мережі та забезпечення умов для їх упровадження; виконання програм і планів розвитку комп’ютерних технологій для підтримки освітнього процесу в університеті, надання інформаційних та комунікаційних послуг усім користувачам корпоративної мережі; розв’язання проблем інформатизації та комп’ютеризації освітнього процесу, забезпечення технологічних умов для застосування сучасних інформаційних технологій та впровадження їх у практику діяльності різних підрозділів університету.
Для виконання цих завдань упродовж свого існування ІОЦ здійснював комплекс робіт з розширення інформаційної інфраструктури університету, комп’ютеризації навчальних та управлінських підрозділів, забезпечення їх ліцензійними програмними продуктами, організації технологічної підтримки освітнього процесу та культурно-масових заходів університету.
За короткий проміжок часу було здійснено й упроваджено в освітній процес університету низку масштабних і дуже важливих проектів, а саме: створено віртуальний інформаційний простір, власний оптичний канал для центрального вузла операторів телекомунікаційних послуг та побудовано мультисервісну оптоволоконну інформаційну магістраль, за допомогою якої до кампусової мережі під’єднано 5 корпусів університету. Для під’єднання до мережі деяких віддалених корпусів університету було впроваджено проект доступу на основі технології цифрової абонентської лінії та наявних телефонних ліній зв’язку. З метою збільшення пропускної спроможності комп’ютерної мережі здійснено модернізацію магістрального обладнання з переходом на гігабітні технології.
Потужна телекомунікаційна багатофункціональна мережа протяжністю понад 20 кілометрів об’єднує понад тисячу комп’ютерів на факультетах і кафедрах, у комп’ютерних класах усіх навчальних корпусів університету та комп’ютерів студентів, які мають безпроводовий доступ до мережі. Створена мережа є універсальним середовищем обробки, передавання і збереження інформаційних ресурсів. Вона потенційно може забезпечити будь-які сучасні та перспективні інформаційні послуги. Вже нині на основі мультисервісної оптоволоконної інформаційної магістралі всі користувачі мають доступ до низки комунікаційних послуг, серед яких: автоматизація управлінської діяльності; послуги електронної пошти; доступ до сайту бібліотеки, електронного бібліотечного каталогу та репозитарію електронних видань; доступ до сайту НПУ та ресурсів мережі Інтранет; допоміжні й обслуговуючі послуги тощо. Працівники ІОЦ активно підтримують мережну роботу електронної бібліотеки університету і планують нові можливості у зв’язку з розширенням спектра її інформаційних послуг.
Нині до функцій працівників ІОЦ належать: розробка єдиної стратегії інформатизації та комп’ютеризації НПУ; впровадження сучасних програмних засобів і пакетів прикладних програм, комп'ютерних інформаційних технологій для забезпечення освітнього процесу й адміністративно-господарської діяльності НПУ; організація діяльності та програмно-технічне забезпечення інформаційної мережі НПУ й забезпечення її безпеки; інформаційно-методична підтримка користувачів програмних технічних комп’ютерних засобів у мережі НПУ; підготовка комп'ютерних технологічних засобів для застосування в освітній, науковій та господарській діяльності; організація, впровадження та програмно-технічна підтримка системи електронного документообігу НПУ; здійснення контролю за використанням комп'ютерної техніки й інформаційної мережі в освітньому процесі й у структурних підрозділах НПУ.
Колектив ІОЦ докладає чимало зусиль для розробки перспективних напрямків розвитку корпоративної мережі університету, що розширюють галузі її застосування. Розробка новітніх сервісно- й акаунтно орієнтованих систем, що мають забезпечувати можливість постійного доступу суб’єктів освітнього й адміністративно-господарського процесів до необхідних сервісів, матеріалів та засобів з відповідним розподілом прав доступу, навчання на основі мобільного зв’язку (м-навчання) зі створенням освітнього wap-сайту університету, яким можуть безпосередньо послуговуватися користувачі мобільного зв’язку, система відеоспостереження, корпоративний мережевий телефонний зв’язок й інші сучасні напрямки розвитку – це першочергові та невідкладні завдання, що вирішуються працівниками ІОЦ сьогодні.
Вимоги до структури відеолекцій.
Відеолекція- інформативний навчальний матеріал.
- Тривалість 6-12 хвилин
- Один відеоролик одна тема, ідея.
- Розділення на 2 частини якщо тривалість більше 12 хвилин.
- Тезисний план лекції.
- Створити опорний конспект і опорну презентацію відеолекції яка підтримує кожний пункт лекції:
- Слайди
- рухомий рядок (якщо потрібно)
- суфлерні і фінальні слайди.
Рекомендації по вмісту фінальних слайдів:
ЗАГОЛОВКИ, ВИЗНАЧЕННЯ, ОСНОВНА ІДЕЯ, СПИСКИ ДОВЖИНОЮ НЕ БІЛЬШЕ 4-5, ГРАФІКИ, МАЛЮНКИ, СХЕМИ.
- Ілюстрації до лекції.
- Текстовий матеріал:
- Субтитри
- Конспекти
- Інфографіка
- Шпаргалки
- Глосарій.
- Структура відеоролика:
- Вступ: нагадуємо що було в минулому ролику що буде в цьому.
- Основна частина:
- проблемне викладення матеріалу,
- хронологічна подача матеріалу,
- від загального до конкретного,
- від конкретного до загального,
- концентрична структура,
- використання аналогій,
- протиставлення явищ.
- Підсумок:
- Стисле резюме - основні поняття і ідеї, підкреслити важливі акценти.
- Анонс наступного відео – стислий зміст, відповідь на питання яке буде розглянуте в наступному відео.
Подача матеріалу на камеру:
- виглядати природньо
- дивитись в камеру
- говорити не монотонно, швидко
- не використовувати довгі неживі формулювання
- не використовувати слова паразити
- не рухатися занадто багато
- підготуватись перед зйомкою, звикнути до свого голосу і вигляду в кадрі (провести тестову зйомку ).
17 травня 2021 року Центр цифрових освітніх технологій здійснював супроводження традиційного для НПУ ім. М. П. Драгоманова заходу – загальноуніверситетського пленарного засідання щорічної звітно-наукової конференції викладачів, аспірантів і докторантів.
До онлайн-конференції «Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету» приєдналось одночасно понад 200 осіб.
Це стало можливим завдяки придбанню університетом ліцензій на частковий домен G Suite Enterprise for Education (теперішня назва Google Workspace for Education Plus). Використання такої підписки дозволило для проведення відеозустрічі через Google Meet збільшити максимальну кількість можливих учасників, які могли спілкуватися в чаті, ділитися екранами та співпрацювати в режимі реального часу.
Варто зазначити, що конференція пройшла на високому науковому рівні, детальніше з тематикою та спікерами заходу можна ознайомитись нижче та за посиланням https://bit.ly/2S9qJyW
Андрущенко Віктор Петрович, доктор філософських наук, професор, член-кореспондент НАН України, академік НАПН України, ректор НПУ імені М.П.Драгоманова. «Єдність науки та освіти – основний принцип діяльності НПУ імені М.П.Драгоманова»
Андрусишин Богдан Іванович, доктор історичних наук, професор, декан факультету політології та права НПУ імені М.П.Драгоманова. «Проблема спадкоємності української державності в українській істоичній та юридичній науках»
Терепищий Сергій Олександрович, доктор філософських наук, професор, професор кафедри соціальної філософії, філософії освіти та освітньої політики, голова Ради молодих вчених НПУ імені М.П.Драгоманова, стипендіат Кабінету Міністрів України для молодих вчених. «Освітній ландшафт медіаграмотності та соціальної відповідальності в умовах гібридної війни»
Супрун Дар’я Миколаївна, доктор педагогічних наук, професор кафедри спеціальної психології та медицини, стипендіат Кабінету Міністрів України для молодих вчених. «Тенденції євроінтеграції: професійне становлення в контексті спеціальної та інклюзивної освіти»
Струтинська Оксана Віталіївна, доктор педагогічних наук, доцент, заступник декана факультету інформатики з наукової роботи та міжнародного співробітництва. «Цифрова трансформація в закладі вищої освіти»
Пріц Василь Юрійович, аспірант, голова Наукового товариства студентів та аспірантів імені Григорія Волинки. «Роль популяризації науки в Науковому товаристві студентів та аспірантів імені Григорія Волинки»
Торбін Григорій Мирославович, доктор фізико-математичних наук, професор, проректор з наукової роботи НПУ імені М.П.Драгоманова. «Підсумки науково-дослідної роботи НПУ імені М.П.Драгоманова 2020 р.»