Шановні драгоманівці!
Сьогодні в колективах університету активно обговорюється стратегія його розвитку на найближчі 5 – 10 років. Пропоную Вам бачення базових основ цієї стратегії у короткому викладі. Прошу висловити зауваження, заперечення та пропозиції. Всі вони будуть уважно опрацьовані. Новосформована концепція стратегічного поступу університету буде розглянута Вченою Радою у червні або ж у вересні 2016 р. Пропозиції прошу надсилати до ректорату.
З повагою ректор В. Андрущенко.
Проект
Стратегічні завдання
модернізації Національного педагогічного університету
імені М.П.Драгоманова
(2016 – 2020 рр.)
Центральним завданням університету повинна стати стійка орієнтація на вчительську професію, а її основою - педагогічна практика. Університет має готувати конкурентоспроможного вчителя, адаптованого до ринкових і демократичних перетворень, здатного жити й творити в інформаційному суспільстві, глобальному світовому середовищі, бути громадянином Європи і світу і, одночасно, відданим патріотом української держави, речником національних інтересів.
Університет планує:
1. Здійснити загальну переорієнтацію університету на практичну підготовку нового вчителя у відповідності з викликами сучасності, адаптацію випускників до роботи в школі:
- підвищення якості та розширення спектру педагогічних спеціальностей;
- інтенсифікація практичної підготовки вчителя;
- посилення фізико-математичної, природничої освіти та інформатики;
- підвищення ролі та значення патріотичної складової у підготовці вчителя;
- посилення зв’язків університету зі школою;
- реалізація європейської стратегії педагогічної освіти (утвердження реальної автономії університету, розвиток студентського самоуправління, упровадження державно-громадського характеру управління, підвищення рівня та практичної спрямованості науково-педагогічних досліджень).
2. Розробити та реалізувати модерну концепцію педагогічної освіти, що передбачає:
- оновлення змісту педагогічної освіти;
- впровадження інформаційних педагогічних технологій;
- зрощення україно- та іноземномовної підготовки майбутніх вчителів;
- формування духовно-моральних якостей вчителя, патріотизму, підприємницьких здібностей та здатності до виховання цих якостей у молоді;
- удосконалення системи підбору абітурієнтів, налаштованих на майбутню педагогічну діяльність;
- розширення і поглиблення просвітницької діяльності з формування привабливості та суспільної важливості (престижності) учительської професії, реалізація програми «Педагогічного всеобучу нації»;
- підвищення ролі самостійної роботи студентів;
- розширення можливостей студентів щодо вибору власної траєкторії навчального процесу.
3. Реалізація європейського вектора розвитку університету (імплементація Міжнародного проекту «Педагогічна конституція Європи» (спільно з Асоціацією ректорів педагогічних університетів Європи)).
4. Забезпечення нової якості наукових досліджень (розвиток наукових шкіл; інтеграція університетської науки і освіти з бізнесом та європейським науковим досвідом; досягнення дослідницького статусу університету).
5. Утвердження реальної автономії університету.
6. Прискорення виконання Проекту «Українці в світі» (організація вивчення української мови дистанційним способом представниками української діаспори – Бразилія, Австралія, Канада, Європа; створення відповідного Науково-просвітницького центру, розробка та реалізація навчально-інформаційних матеріалів та технологій).
7. Формування та впровадження новітньої моделі студентського самоуправління (створення в університеті відповідного департаменту, впровадження Проекту розвитку молодіжного лідерства - «Міжнародна школа молодого ректора» на базі Навчального Центру «Синевір», Закарпатська область (за участю ректорів університетів з Литви, Молдови, Німеччини, Польщі)).
8. Інтенсифікація академічної мобільності студентів та викладачів університету, реалізація Проекту «Подвійний диплом» з університетами Литви, Польщі, Чехії та інших країн європростору.
9. Створення факультету для підготовки медичних сестер, воєнруків для загальноосвітніх шкіл; створення Науково-практичного центру реабілітації воїнів АТО, переселенців з територій бойових дій та анексованої Автономної Республіки Крим, особливо, молоді та студентів (спільно з представниками Міністерства оборони України, клінічної лікарні Укрзалізниці та ін.).
10. Розширити практику волонтерства, участі студентів, викладачів та співробітників у благодійних акціях, спрямованих на підтримку людей з особливими потребами, переселенців.
11. Проведення у жовтні 2016 р. 4-го Міжнародного Форуму ректорів педагогічних університетів Європи та відзначення 175-річчя з дня народження Михайла Драгоманова.
12. Інтенсифікувати участь університету в соціально-культурних заходах м. Києва та держави.
13. Розробити та реалізувати заходи щодо усунення зауважень та недоліків за результатами звернення студентів та викладачів, перевірки університету Державною інспекцією та службою внутрішнього аудиту Міністерства освіти і науки України.
14. Завершення оптимізації структури університету у відповідності з новими вимогами Закону України «Про вищу освіту».
Ширше й детальніше розкриття усіх наведених стратегічних завдань можна прочитати у моїх публікаціях у газетах «Україна молода» (№ 46 (5039) за 13 квітня 2016) та «Освіта» (№ 15 (5710) за 13-20 квітня 2016 року).
Ректор В. Андрущенко