Науковий досвід зі Швейцарії

IMG 7396Наприкінці листопада 2013 р. візит до Швейцарії проф. Галини Нестеренко, завідувача кафедри інновацій та інформаційної діяльності в освіті приніс в Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова свіжий закордонний досвід навчання та інноваційні ідеї поєднання педагогічної науки і практичної підготовки. Обмін досвідом відбувався в рамках 8-ої Міжнародної конференції ЕAPRIL – European Association for Practitioner Research on Improving Learning in education and professional practice (Європейської асоціації практичних досліджень для розвитку навчання в освітній і професійній практиці).

Головна увага ЕAPRIL сконцентрована на посиленні взаємозв’язків між теорією і практикою навчання, на зростанні частки наукових досліджень в освітній політиці країн світу.

Приймаючою установою для конференції ЕAPRIL стала Вища школа педагогіки HEP BEJUNE, розташована в м. Біль у Швейцарії (Biel/Biеnne, Switzerland). Розташоване у підніжжя Юрських гір і на берегах Більського озера, м. Біль є найбільшим білінгвальним містом і світовою столицею виробництва годинників. Офіційна двомовність міста не може залишитись не поміченою навіть неозброєним поглядом: назви всіх вулиць, маршрути і графіки руху громадського транспорту, розклад роботи крамниць тощо – абсолютно вся інформація озвучується і пишеться одночасно німецькою та французькою. Це обумовлює колосальну толерантність, відкритість до іншого. Тому візит до Швейцарії – це не тільки нові для нас освітні ідеї, але ще й вражаючий досвід позитивного світобачення і гуманізму.

Організаторам конференції вдалось повноцінно реалізувати ще одну специфічну рису ЕAPRIL – багатоманітність форм спілкування. З одного боку, були масштабно реалізовані інтерактивні форми обговорення проблематики конференції для стимулювання глибинних дискусій: інтерактивні презентації, симпозіуми, семінари, майстер-класи, круглі столи, стендові доповіді, групове відвідування шкіл, відеоконференції тощо. Панельний формат передбачав одночасне проведення (на вибір) від 5 до 11 (!) заходів, причому кожен із трьох робочих днів конференції вміщував 4-6 таких «панелей». Найбільш популярними темами для обговорення стали:

- Взаємозв’язок навчання з практикою, професійне навчання,

- Освітні Інтернет-платформи і використання інтегрованих ІКТ та планшетів на заняттях,

- Оцінка і самооцінка в професійному розвитку педагогів,

- Практико-орієнтовані дослідження,

- Програми професійного розвитку вчителів і викладачів,

- Інноваційні форми і методи навчання,

- Мультидисциплінарні навчальні програми та соціальні інновації,

- Освітні проекти.

IMG 7526 

З іншого боку, для продовження професійного спілкування по закінченню конференції на веб-сайті (http://www.eapril.org/Clouds) функціонують так звані «хмари» (clouds), які протягом всієї конференції і цілого року до наступної наукової зустрічі дозволяють учасникам і членам організації ЕAPRIL обмінюватись матеріалами та коментарями. Ці «хмари» представлені такими напрямками:

Cl 1. Педагогічна освіта.

Cl 2. Професійний розвиток педагогів.

Cl 3. Освітні стратегії та навчальне середовище.

Cl 4. Інновації та практика навчання.

Cl 5. Розвиток трудових ресурсів і навчання на робочому місці.

Cl 6. ІКТ, медіа і навчання.

Cl 7. Практико-орієнтовані дослідження.

У конференції взяли участь понад 500 учасників з різних кінців світу. У відсотковому співвідношенні, звісно, найбільше була представлена Західна Європа: Швейцарія, Нідерланди, Фінляндія, Німеччина, Великобританія , Румунія, Естонія, Латвія, Литва; - а також Канада, Австралія та ін. Було і декілька представників із Молдови, Росії, України.

Також у рамках конференції відбувся передпроектний семінар «Професіоналізація підготовки педагогів у різних країнах», в якому взяла участь і проф. Нестеренко Г. О. Головною його метою було попереднє обговорення тематики проектної пропозиції в рамках програми «SCOPES» («Європейська мережа – Східноєвропейські країни та Швейцарія»). У робочій групі – представники навчальних закладів Швейцарії, Румунії, Сербії, Естонії, Латвії, Молдови, України.

Започаткована співпраця обіцяє багато цікавої і конструктивної роботи і практично значущі результати.

Вл. інф.

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter