Головна / НОВИНИ / Події / Загальнуніверситетські / Академічні дні в Timişoara

Академічні дні в Timişoara

2343656878У виданні «Academic Days of Timişoara: Language Education Today» в Румунії вийшла стаття професора Національного педагогічного університету імені Михайла Драгоманова Людмили Вовк у співавторстві з аспіранткою дослідниці Н. Кошарною. Закордонні науковці всерйоз зацікавилися українськими розробками та їх результатами.

А розпочалося все ще у 2008 р. 2008/2009 навчальний рік ректором НПУ імені Михайла Драгоманова, академіком Віктором Андрущенком був оголошений роком мовних стратегій. Професорка університетської кафедри педагогіки Людмила Вовк у межах наукового поля кафедри та Інституту іноземної філології на виконання науково-навчального проекту року мовних стратегій ініціює й2354465767 очолює наукове дослідження з проблем інтегрування змісту та методів педагогічної і фахової підготовки майбутніх учителів іноземної мови. Згодом цей проект переросте у величезну і за масштабами виданих книг, і за науковою глибиною роботу, яка отримає широке поцінування у вітчизняних колах учених і за межами України.

«Сучасний ринок досі засвідчує потребу у кваліфікаційних кадрах не лише зі знаннями педагогічних дисциплін, але й уміннями екстраполювати наукову термінологію у різних соціокультурних умовах, у сфері міжнародного освітнього співробітництва», - розповідає професорка. Виправити таку ситуацію можливо лише за науково-методичного цілеспрямованого підходу.

Тверді переконання та наполеглива праця Людмили Петрівни за підтримки когорти вчених Олега Падалки, Володимира Гончарова та Ліни Вінічук врешті призвели до публікації кількох навчальних посібників. Світ побачили «Українсько-англійський словник навчально-педагогічних понять та термінів», аналогічні словники українсько-німецький та українсько-французький, у проекті передбачається ще й українсько-російський словник навчально-педагогічних понять.

«У процесі вивчення як педагогічної науки, так і мови, неоднозначність перекладу деяких понять і термінів спонукає студентів до креативного, творчого діалогу, - зізнається пані Людмила, - а звідси й особистісне зростання кожного та потреба саморозвитку, на чому так наголошують сьогодні сучасні педагоги».

Загалом посібники були укладені як інструментарій реалізації технологій навчання психолого-педагогічних дисциплін, орієнтований на варіативність, суб’єктивність, індивідуальну творчість, особистісно-центровані зміст і методи навчального закладу. А кожен словник відповідає науково-методичній версії вивчення курсів «Педагогіка» та «Історія педагогіки». Зміст термінологічних посібників репрезентують поняття до розділів: загальні основи педагогіки, теорія навчання (дидактика), теорія виховання, школознавство. Структуризація тем наближена до завдань підготовки фахівця за системою інтегрування завдань філологічного та педагогічного змісту, використання кредитно-модульних технологій навчання.

Детальніше про це Людмила Вовк зі своєю аспіранткою розповідає у статті, яка потрапила до збірника наукових праць учасників міжнародного симпозіуму в Timişoara. Зарубіжні фахівці високо оцінили досягнення драгоманівців у царині підготовки вчителів іноземної мови, зважаючи не лише на вагоме теоретичне обґрунтування, але й практику запровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Професорка НПУ отримала у знак визнання сертифікат учасника симпозіуму.

21335457657 

Сама ж Людмила Петрівна не дуже любить хвастатися подяками й нагородами. Каже, що більше задоволення отримує від самої роботи та вдячних студентських очей. Найкращими результатами, за словами пані Вовк, для неї є те, що завдяки використанню таких додаткових посібникових матеріалів відбувається стимулювання й мотивація студента до загального та професійного саморозвитку, вироблення стратегії професійного становлення, системності й ефективності навчання.

Роботу на цьому поприщі дослідниця й надалі продовжує, то ж варто чекати нових розробок, ідей і книг.

Людмила КУХ,

прес-служба університету

Якщо помітили помилку, то виокреміть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter